Sitter med vetekudden idag med. Men jag har inte ont i ryggen när jag har rört mig ett tag, bara när jag suttit och ska resa mig. Det bara hugger!

Jag ska be Karin skjutsa mig till affären sen. Tomas är sjuk och liggandes och jag får ju inte köra bil på många veckor ännu. Tittar på recept och försöker planera några middagar så det inte blir som vanligt: Vad ska vi äta?

Sen river jag i frysen och tinar i micron. Dumt! Igår blev det en jättegod wok, men kycklingen blir ju inte bra av att tina i micron. Idag har jag redan tagit fram lax (från fiskbilen, kanonfin) och funderar på om det är synd att mala ner den till laxburgare! Har iallafall tagit fram receptet.

Igår hjälpte Karin mig och rensade ogräs. Jag får ju lite panik när det växer så mycket. Jag vill ha fint. Iallafall skapligt! Jag rensade lite med. Kan ligga på knä på min bästa trädgårdspall.

Sen hann hon bara med en häst, Freyja. Men alla andra gick ju dagen innan, så det var ju bra. Karin åkte iväg till jobbet och jag vilade och kollade lite på tv. Eller på play rättare sagt. Hittade öppet arkiv med en massa gamla program!
 
När Tomas kom hem var han riktigt risig. Genomförkyld och hostar långt ner i bröstet. Men fåren behövde nytt bete så han trälade sig ut. Gissa om det känns för jäkligt att inte kunna hjälpa till!!

Vi har ju flyttbara nät. Ganska smidigt när man är frisk. Men det väger några kilo och de ska ju tryckas ner i marken med. Stackars Tomas.
 
Idag ligger han nerbäddad. Vi hjälptes åt i morse. Jag har inte varit med i stallet på morgonen än, men idag gjorde jag lite iallafall och sen tog jag Allie, som går lös och mina kryckor och knatade till brevlådan. Tomas tog med sig pojkarna och gick ner och öppnade till betet. De får bara gå där på dagtid. Natten har de hela skogen samt hemmahagen som är nerbetad.

Nu tror jag att det är dags för lite förmiddagskaffe. Nu när morfinet är borta har jag blivit kaffesugen igen!
 
 
Kanske lite för stor mugg ...........!
 
 

2 kommentarer

Anita

11 Jun 2014 12:35

Älskar stora koppar, men den där kanske var lite väl stor även för mig, haha :)

Stina

12 Jun 2014 13:07

Jobbigt när ni båda är krassliga =(
Hoppas Tomas frisknar på sig snart och att din rygg och annat inte bråkar FÖR mycket med dig !

Kommentera

Publiceras ej