Började med att sova till strax efter  8. Så skönt! Gick ner och väckte soff-sovaren! 

Efter uterundan och frukost slog Tomas hö och jag försökte göra melodikrysset, vilket var väldigt svårt!

Sen började jag laga pulled pork. Eller jag tog högrev isället för karré. Kokade en barbercuesås som skulle vara på köttet, sen tog det 5 timmar i ugnen. 


 
 
Hela eftermiddagen har jag rensat ogräs. Ett av mina favoritsysslor! Jag blir lycklig när jag får dra upp skräpet! 

Men jag har varit "duktig"!  Jag rensade lite, sen satt jag och läste lite i veckotidningar som mamma skickat med Karin hit. Så det var väldigt lugnt tempo! Sen tog jag lite kort mellan sysslorna med.

Tomas har klippt gräset med. Det blev så fint så! Han har slipat skären så nu blir det jämt och fint!




Idag har det varit soligt, men väldigt svala vindar. Nästan kallt, förutom i lä. 
 
Det har ju cyklats runt Vättern här igår och idag. Det brukar vara en riktig folkfest här istan. Men iår hoppar vi över det! Skönt att vara hemma bara!

Karin har jobbat extra idag. Men imorgon kommer hon igen. Då blir det lite ridning igen för systrarna Klara och Maja och sen kommer Marie också. Marie var även här idag och red Nökkvi en sväng och sen var hon inne och pratade med mig. Trevligt! 

Sen var det dags att äta och smaka på långkoket!

Det var väldigt gott! Åt med pitabröd och sallad och lite creme fraiche.





Nu slappar vi i soffan. Jösses vad lat jag har blivit!! Å vad skönt det är!

Idag tog jag min näst sista spruta.  Fy farao vad skönt det blir att slippa dem !


 

 
 
 
 
 
 


 

1 kommentarer

Stina

15 Jun 2014 13:45

Oh, pulled pork är ju hur gott som helst - nu vart jag sugen =)

Kommentera

Publiceras ej