Jag vaknade av att det regnade. Fick gå upp och ta bort myggfönstret eftersom fönstret går utåt.
 
Älskar att ha öppet hela nätterna. Det är så skön luft och mysiga ljud. Det vill säga hästar som frustar och får som bäar lite grann. Senare i sommar är det syrsorna som underhåller!

Tomas sov här nere, hostmannen.  Han är ganska risig ännu, men nu åkte han till stan för att köpa disel. Imorgon ska han slå hö......Jag skickade med lite önskemål om helg-godis. Sugen på salt. Så det får bli ostbågar  och lakrits. Har tråkiga veckan, då man blir sugen på allt möjligt.....

Idag har det inte blivit mycket gjort!
 
När klockan var 11 hade vi bara ätit frukost och gosat med hundarna. Ja varit ute förstås, det gör vi direkt innan frukost!

Det här är min så kallade dagbädd! Vi har pallat upp den så den är lagom hög för mig att sätta mig på. Nu är jag ju piggare, men första veckorna låg jag mycket här efter operationen. Har min Bemer här med. Det är den som står bakom mig.

 


Till kaffet kom Karin och värsta regnskuren! Men när den var över red hon Tindra.
 
Sen åt vi lunch. Gjorde en jättesats med köttfärssås. Bra att ha.
 
Jag satt i fotbad, så himla skönt. Fick lite hjälp med filningen eftersom jag bara får ha benet i 90graders vinkel.

Småtjejerna skulle komma och rida, men då öppnade sig himlen igen! De åkte hem och ska komma på söndag istället. Karin grejade i stallet och sen red hon Freyja när det slutade regna. Det har kommit typ skurar hela dagen.

Sen var det kaffe igen!  

Karin hann rida en häst till idag. Min lilla sagohäst Birkir. Nu har han fått vara med hos Anna en gång så Karin vet hur hon ska jobba med tölten. Det är en liten töltmaskin faktiskt! Men han tjafsade lite i munnen förut tills Karin fick tips om att ge mer stöd. Nu går han jättefint!

Jag gick ut och fotade lite.


 
 
 
 
 
 
 
 
 



Nu har vi just ätit kvällsmat. Ljummen sallad på färskpotatis och 4 sorters bönor med god dressing och tjock korv till det. Mums! 

Ska se om vi hittar någon rolig film att kolla på när vi har plockat in och fixat klart allt!
 
 
Go´kväll!
 
 

Kommentera

Publiceras ej