Jag är lite anti mot traditioner........Det blir så jäkla uppschåsat och så mycket krav så fort det är en högtid!

Det ska köpas kläder, man ska bete sig på ett visst sätt och så vidare. Midsommar, nyår och jul. Kostar gör det med......
 
Det finns många som sitter ensamma eller inte har råd att vara med på aktiviteter och som inte kan handla obegränsat. Eller så tycker man det är jobbigt bara!

Så det är en av anledningarna till att jag idag har tyckt att det är en helt vanlig fredag!  Sänk kraven människor! Man blir inte lyckligare för att man sitter i en lång jäkla bilkö för att dansa kring en lövad stång, köpa lotter och visa upp sin nya klänning samtidigt som man fryser halvt ihjäl!

Förlåt! Många tycker att det är kul. Men jag känner också en del som känner sig tvingade, för att släkten vill, eller de brukar alltid göra så, varje år! 
 
Man kan skapa nya, egna traditioner!  Visst släkten kanske tjurar ett tag, men skit i det!


Idag har vi,Tomas och jag bara varit hemma. Jag har rensat ogräs och småplockat lite. Sånt som jag gillar!

Pudlarna var här för Karin var på kalas hos Stoffes morfar. (Stoffe= pojkvän)

Vi har nyss ätit kvällsmat. Stekte en biff och åt sallad till. Mums!

Facebook översvämmas av sill-luncher, jordgubbstårta och grillat. 
Dessutom börjar folk bli lite dragna  nu, det märks.......

Det här är vår dag:
 
Mio, min Mio!
 
 
Snygga  Jim!
 
 
Raraste Allie!
 
Fåren får nybäddat!
 
 
Häst-utsikt från kökstrappen!
 
Em-fika!
 
 
 
En är fårintresserad! Resten gillar mig!
 

1 kommentarer

marianne

22 Jun 2014 11:17

Jag håller med, vi har inte varit på allmänna midsommarfiranden många gånger i mitt liv...några enstaka gånger bara. Vi "firar" som en vilket kalas som helst....med vänner eller släkt, med grill eller annat gott. När barnen var små gjorde vi stång och hade femkamp med egenkomponerade lekar...såsom kasta stövel, rulla däck eller stapla öl/läskburkar...då var alla med och min brorsa fuskade jämt...haha, det hörde liksom till.

Kommentera

Publiceras ej