Har varit på kurs hela helgen och det var superkul. Nu är jag så taggad för att träna med Mio!
 
Vi ska träna mycket vanlig vardagslydnad som gå fint ikoppel, sitt och ligg. Precis sånt vi gör på mina kurser. Koppelträningen är det vi måste lägga krut på, i andra miljöer än hemma. För då blir han i extas!

Sen är det lite specifika terapihundsbeteenden. Positionering (aldrig gjort) alltså att tex komma in vid sidan av en rullstol. Fingertarget började vi med som hjälp för det.  Sen ska de kunna hakan i knät som vi började med och apportering av 5 föremål. Det kan han redan, fast där måste vi jobba med att lämna av lugnt och fint utan att låta!

Igår em under föreläsningen  blev jag illamående och hade ont i mitt ben så jag blev tvungen att vila lite. Det var skitjobbigt att köra hem själv sen, ända från Stockholm.

När jag kom hem duschade jag och dök i säng. Sov 7 timmar. Vaknade vid 6 och var ute med vovvarna. Sen kännde jag mig trött igen efter en stund. Så när Karin kom så tittade vi på ponnyakuten och hon drack kaffe. 

Jag mådde illa och ville inget ha. När hon gick ut så somnade jag i soffan och har sovit där till kl 16!! Jösses jag har ju inget gjort på hela dagen. Jag kan ju må så här vid mens ibland och det började idag så det är nog en kombination av det och helgens bravader!

I helgen har jag träffat en ny kompis som jag kommer att samåka med under kursen. Hon heter Catharina och bor i Söderköping. Hennes tik Sally som är en dansk  svensk gårdshund var helt ljuvlig. Det tyckte Mio också!

Det var så roligt att träffa Catharina. Vi var direkt på samma våglängd! Det kändes som vi redan var bekanta!

Nu ska jag försöka äta något men jag är inte alls hungrig. Har bara ätit frukost kl 6.30 och en banan på fm så jag borde nog pilla i mig något.


 

4 kommentarer

marianne

18 Mar 2014 09:34

Usch för att må illa :(
Det låter ändå som en toppen helg, Träffade du Kickan? Har för mej att hon ville utbilda sina till terapihundar, men har inte hört något mer om det.

Jag kan förstå att det var jobbigt att köra hela vägen själv, jag tycker det trots att jag inte har värk i något ben. Skönt att hitta någon att samåka med.

Jag har värmekudde till axlar/nacke men älskar min back on track så använder bara den.

Helén

19 Mar 2014 08:43

Hoppas du mår bättre nu <3
Kraaam

Psst. Vill du pröva skorna? ev Kan ja komma förbi på freda fm :-)

Stina

19 Mar 2014 08:59

Kul med kurs och spännande med just terapihund !

Vissa männsiskor bara klickar man med direkt, lite fascinerande tycker jag =)

marianne

19 Mar 2014 09:18

Det är många gånger jag gett upp, men så kommer tankarna fram.....att nu jävlar, har jag kommit så här långt så ska jag ro´t iland....ja så är jag på´t igen.

Att ge dej förtur när dom sjabblat bort remissen är väl det minsta dom kan göra...:)

Kommentera

Publiceras ej