Igår vet jag inte hur fort dagen gick!

Gick ju upp klockan 6 som vanligt och sen blev det lite småplock i några timmar innan Karin kom. 

Då fikade vi och tränade hundarna lite. Undrar hur jag kan lägga in filmsnuttar här?

Sen var vi ute och fixade i stallet, gick en liten skogspromenad och Karin cyklade med Freyja.

Karin och alla vovvar


Hakan i handen



När Tomas kom hem så kastade jag mig i duschen och sen åkte vi på kalas hos Tomas mamma som fyllde 81 år. 
Vi hämtade Karin på vägen och stannade även på Maxi  och köpte en blomma. Köpte även batterier till vågen, äntligen!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Imorse vägde jag mig igen eftersom jag bytte batterierna så vågen funkar igen!

Jag förstod att jag inte skulle gått upp, för jag har ätit dåligt (mest blåbärssoppa och bananer) i början på veckan då jag hade mensvärk och magkatarr!

Men det var ner. 55.7 tror det är -9 hg. Fast på 2 veckor då eftersom förra veckan blev det inget.

Nu är det lördagmorgon, frukosten är uppäten och nu väntar hundarna på mat!


 
 
 

3 kommentarer

marianne

22 Mar 2014 18:37

Grattis till nergången....låter lite konstigt...nergången?! Det är väl om en bil eller ett par skor man säger så? hahaha

Vilken vacker kruka/blomma...som om krukan var gjord för just den blomman :)

Har du lagt ut filmen på you tube? I så fall kan du få lite virriga instruktioner, hur man gör annars vet jag inte..om det går ens?

Sv: Det blir alltid så tomt efter ungarna...jobbigt att bo så långt ifrån :(

Stina

22 Mar 2014 21:02

Grattis till förlusten ;)

Fina bilder, den första med alla hundarna gillade jag verkligen =)

marianne

24 Mar 2014 14:33

Brigade var väldigt speciell och jag saknar honom jättemycket fortfarande efter snart tre år.
Te.x kunde han stå i sin box med dörren öppen och han gick aldrig längre än med framhovarna precis i öppningen...även fast stalldörren också var öppen en meter från hans box, även fast jag ibland stod i sadelkammaren och babblade så stod han kvar....när han åt hö, fyllde han först munnen med vatten sen sprutade han ut det över höt, eller så tog han munnen full av hö och proppade vattenhinken full innan han åt ur den...han la sitt kraft i vatten med...jo han var något alldeles extra den hästen...han hade ju farit illa men för oss var det kärlek vid första ögonkastet..när jag först träffade honom stod han i en utebox, han sträckte sej efter mej och nafsade i mitt linne med sin mjuka mule...och liksom drog lite i det...han valde mej och mitt X som köpte honom kom inte ens i närheten av vår relation.
Han är här och tittar till oss ibland, jag känner hans närvaro.

Kommentera

Publiceras ej