Idag börjar jag jobba kl 12, då jag har tagit mina sjukskrivningstimmar på fm.

Var uppe kl 6 och har hållt på och grejat sedan dess, så nu blir det en paus!

Igår var fårklipparen här på fm. Det var väldigt tråkigt väder, regn och kallt. Stackars får! Men de är nu i hästarnas vindskydd så det är bra!

 
 
 



Det regnade hela dagen så em tillbringade vi mest inne. Karin och jag skrev bland annat kuvert till Blå Stjärnans årsmöte.

Framåt kvällen blev det uppehåll i regnandet och det var ju tur eftersom Karin och Tomas skulle rida lektion hos Anna. Vi tog in hästarna lite innan de skulle åka så de fick torka till. Freyja var väldigt frusen och småskakade fast de hade fått i princip fri tillgång med mat hela dagen. Fåren matade vi också på. Nu när de är klippta så äter de mycket mer.

Jag var så trött igår kväll så jag sov i soffan flera timmar när de var iväg. 

Vaknade strax innan 22 och körde ett kort träningspass med vovvarna. De är för goa! Både Allie och Jim har redan snappat upp det Mio och jag gjorde i helgen. Jim är snabbast!

Nu ska vi gå en liten rastningsrunda innan jag ska duscha och göra mig iordning.
 

3 kommentarer

marianne

20 Mar 2014 09:57

hihi...vad små dom blir utan all sin ull :)
Tar ni tillvara på den? Jag har några fällar från våra lamm...skönt att sitta på.

Men du ska inte hålla på att fixa och greja så mycket, du ska vila så kroppen läker.

Stina

20 Mar 2014 21:23

Oj så konstiga dom ser ut utan all ullen =)

Nilla

21 Mar 2014 00:14

Sicka små nakenfisar dom blev :)

Kommentera

Publiceras ej