Mio blev dålig efter sin vaccination i måndags. Han fick ett märkligt beteende. Verkade ljudkänslig, glodde sig omkrig som om han såg spöken och ville vara nära mig hela tiden. Så igår ägnade jag tiden åt att googla och ringa veterinärer för att få mer info.

Men ingen hade hört något liknande. Min snälla granne som jobbar på djursjukhuset kom förbi och kollade på honom, men hon tyckte att jag skulle avvakta.

Usch vad jobbigt det är när de inte mår bra. Han ville bara ligga och sova på mig.

Igårkväll satt jag i soffan hela kvällen med honom och när vi skulle ut sista svängen vid 23 så märkte vi skillnad. Han var som vanligt igen. Det kändes underbart kan jag säga!

Så igår hände inte mycket här hemma! Jag tränade/lekte  lite med dem inne på eftermiddagen, sen tvättade jag och lite sånt småpyssel.

Här väntar de på att jag ska sätta på kameran för att filma. De är ena riktiga linslusar!



Idag vaknade jag efter ha sovit riktigt bra, till fågelkvitter! Å det betyder uppehållsväder efter allt jäkla regnande!

Så det kändes härligt att gå ut och slippa hasa fram i gummistövlar och lång regnkappa.

Nu är frukosten uppäten och jag ska väl ta hand om lite plock, som vanligt!
 

1 kommentarer

marianne

11 May 2014 08:00

VAd konstigt...ni kanske hade några besökare som han såg?
Skönt att han blev sej själv igen så snart...det är jobbigt när man inte förstår vad som är fel och inte kan hjälpa dom.
Tack för din medkänsla angående B...nä det är ju så....sorgen och saknade verkar aldrig släppa efter en sån vän.

Kommentera

Publiceras ej