Verkar som om jag måste vakna kl 4 varenda natt! Och det är ryggläge som gäller. Man får ligga på sidan med en kudde mellan benen, men det gör så ont! Provar iallafall någon gång per natt för ländryggen är helt bedövad!
 
Allteftersom svullnaden går ner så går det lättare. Men det känns liksom inte som att rumpan följer med, utan hänger tungt kvar! Har inte en muskel kvar. Försöker bulsa upp med täcke som stöd! Som man gjorde med barnen när de var spädbarn och skulle ligga på sidan!

Klockan 6 var det uppstigning. Då går Tomas ut med hundarna och kollar till djuren. Låg en liten stund härnere och vaknade till innan frukost.

Idag skulle han ut och äta efter jobbet så jag tänkte att det kommer att bli en väldigt lång dag.......

Men vid 9.30 kom min vän Helen och stannade ända till 13.30. Så då gick ju halva dagen! Fick fina blommor och sen har hon alltid med sig något gott att äta. Vi började med keso, svenska jordgubbar, blåbär och en kopp te.

Sen rensade hon mina land och mycket därtill! Medans jag tittade på!! Det var svårt, ja helt bisarrt! Jag hämtade griptången och försökte hjälpa till, men det gick inte. Så jag fick titta på, sittandes på en pall!

Innan hon åkte åt vi lite lättlunch. Ägg, avocado, ost, skinka, keso och knäcke. Det var bra, jag var till och med hungrig efter utevistelsen.

Sen har jag vilat/sovit några omgångar. Men jag har också satt in foton i ett album som jag skulle ha gjort länge! Det var kort från hela 2013. Nu är det gjort!

Tror jag ska skriva en lista på sådant jag kan göra nu när jag ska ta det lugnt, så jag stryka vartefter!


Längtar efter mina små gryn! De kommer nog snart hemåt!
 
 


3 kommentarer

marianne

29 May 2014 18:03

Så säger alla att jag är envis och inte lyssnar på min kropp....rensa ogräs med griptång....hahaha...du är för rolig <3

Bättre du sorterar foton ju...;)

Stina

29 May 2014 18:25

Rensa ogräs med griptång - snyggt försök =))

Hoppas du fick lösenet på mailen, ha en härlig lördagkväll !

Helén

04 Jun 2014 09:15

Ses snart igen <3
Hade tänkt komma denna vecka, men bara kort veckor och nästan fullbokad när Tilde är här. Snart sommarlov :-) Då kommer vi en hel dag, börja skriv en lista :-D
Kraaam <3

Kommentera

Publiceras ej