Äntligen lyckades jag sova lite längre! Gick inte upp förrän halv 8. Då hade jag gjort lite sjukgympa-övningar innan jag puttade på Tomas! 
 
Men nu kan jag nog gå ner själv, för jag märkte att det är lättare att gå utan krycka och hålla sig i räcke och spaljé istället.

På fm gjorde vi melodikrysset och idag klarade vi det med liiite google hjälp!

Sen målade jag skåpsluckorna till ett skåp som vi har i badrummet. Det blev jättefint! Jag har ju färg kvar, kanske hittar något mer att måla! Med en liten roller så blir det ju helt slätt!

Sen kom Karin och Tomas in så vi lagade lite lunch. Tjockkorv och sallad med linser och lite annat gott.

När vi hade ätit så sov jag en stund medans de red på Birkir och Disa. Karin säger att Birkir töltar på jättebra nu sedan hon fick hjälp av Anna på senaste lektionen. Jag längtar tills jag får prova!

Sen fikade vi. Jag gjorde fruktsallad till mig.

Vi fick för oss att baka lite hamburgerbröd till kvällen. För vi hade färs och visste inte vad vi skulle göra. De blev jättefina! Bakade på dinkel. Lite grovt, men mest dinkelsikt och sen lite linfrön i med.
 
Samtidigt kokade jag 2 stora kastruller med bönor som legat i blöt under dagen. Så gott att ha i frysen. Jag fryser in platta paket så kan man bara knacka av en bit! Bönor äter jag ofta som ersättning när de andra äter potatis eller pasta. Fast nu har jag hittat en god glutenfri pasta som är gjord på majs. De äter jag ibland.


Så här gör Allie när jag ska få min spruta! Hon känner nog att jag avskyr att ta den så även om hon är ute så kommer hon och ska upp och trycka sig mot mig när Tomas kommer med spruteländet!

 



1 kommentarer

marianne

02 Jun 2014 10:50

Lilla fina Allie <3 tänk att djuren är så trogna och lojala....

jag har med bönor i frysen, men tack för tipset att lägga dom platt, det brukar jag göra med färs, så egentligen konstigt att jag inte tänkt på det med bönor också.

Kommentera

Publiceras ej