Tittar på en film, för på tv:n är ju inget på.  Men jag skriver lite samtidigt.

Igår var en bra dag! Fint väder, mysig morgon med vovvarna, sen lite utejobb i trädgården och stallet. Klockan 14 åkte jag till frissan. Sen jobbade jag några timmar efter det.

Ändå var jag ganska pigg på kvällen.Iallafall till 21 tiden, då somnade jag sittandes med datorn i knät!

Idag fick jag sova till 7. Hundarna har ju börjat komma upp på morgonen redan vid 6-tiden faktiskt. Vet inte om det blev en vana sedan barnbarnen var här. För då kom de uppfarandes till oss när de kom in.

Allie vill gärna komma upp och mysa lite, det jobbiga är att jag ska klappa hela tiden annars slår hon mig med tassarna. Så då kan man lika gärna gå upp, lite svårt att somna om!

Idag började vi med fodring och den vanliga morgonpromenixen till brevlådan. Det tar sin tid, det ska nosas och kollas och betas lite gräs av både hundar och katter! Ganska skönt att ta den tiden och njuta av fågelkvittret, står och hänger lite på en krycka!

Förmiddagen städade jag toan och tvättade några maskiner, imellanåt glodde jag lite på morgontv.

Lunchfodrade och släppte hästarna på lite gräs. I helgen ska de få gå över till en beteshage. I veckan har de fått beta av runt stallet.

Sen kom Karin och tog med hundarna ut så jag kunde vila. Mio fick hänga med på  en ridtur med.

Eftersom jag vilade på eftermiddagen så är jag fortfarande vaken fast klockan är över midnatt.

Filmen var faktiskt rolig, den hette Identity thief. Vi garvade en hel del!

Men nu vill nog djuren ha lite nattamat! Dags att gå ut!

 



1 kommentarer

Stina

17 May 2014 08:48

Ja, det vackra vädret verkar vara tillbaka - halleluja ;) - gäller att njuta !


Kommentera

Publiceras ej