Här sitter vi och tittar på valpskola på tv 4. Mina hundar tycker det är intressant! De tittar och lyssnar på 3 små valpar som piper!

Idag ska jag försöka vila lite på fm för inatt sov jag dåligt. Klockan 14 ska jag klippa mig och sen jobbar jag några timmar. Mitt sista pass innan min operation på måndag.

Igår regnade det hela dagen, jag var knappt ute alls. Inte hände det mycket heller.

Men i förrgår däremot var Marie, My, Moa och Ida här och red och grejade hela dagen eftersom barnen hade studiedag.

När de red på ridbanan så frågade Marie Karin vad det var för något svart som röde sig i bagg-hagen.

De gick och kollade och fick en smärre chock! Där låg ett nyfött lamm!!!! 

Vi betäckte ju inga tackor i år för det har varit så mycket annat.

Någon gång i höstas/vintras måste en tacka hamnat i fel hage. Men vi har ingen aning om när! Så många får har vi ju inte! Man borde ju märkt något!

Det var ju en jäkla tur att Tomas har haft fullt upp och inte hunnit slakta som han skulle gjort........Det hade varit förskräckligt!

Nu står hon inne med sitt lamm, som är en bagge.

Dålig mobilbild, men man ser ju lite.


Mamman behöver ju klippas, men jag hoppas hon klarar sig några veckor till, man ska inte störa för tidigt.

Så det kan bli!

Nu ska jag lägga mig och vila. Ha en bra dag!



 





 
 

3 kommentarer

Stina

15 May 2014 11:51

Nejmen vilken söt överraskning !!!

Helén

15 May 2014 19:15

Halloj 😀
Vad roligt med en liten.

Hoppas det går bra med operationen 😍
Kryapådigkraaam

marianne

16 May 2014 09:16

vilken liten sötnos <3 hoppas det går bra med den lilla och hans mamma.

JA vi har ju mött både rådjur och älg förr, så det var inget av det i alla fall...jag har sett lo förr och nu hörde jag att den varit synlig igen, så kan ha varit det med, men tror nog mest på svin.

JA, det är så spännande med ankan och äggen, jag räknar varje dag hihi

Kommentera

Publiceras ej