Igår började jag med Bemern efter min operation. Har inte riktigt vågat innan fast jag vet att det bästa är att börja direkt efter.
Men jag är ju lite överkänslig ibland och har fått så ont. Och jag tyckte det räckte ändå!

Inatt vaknade jag kl 2 och hade den där känslan som jag kan få efter behandling. Det sticker och kryper i kroppen.

Jag gick faktiskt upp (med hjälp) och tog extra morfin för jag kunde inte sova.

Döm om min förvåning när jag vaknade imorse, visserligen groggy och trött av tabletten fortfarande, men min stora svullnad har gått ner!!

Från att det har känts som jag har suttit på en stor hård utväxt så är det bara lite hårt runt själva såret!

Jag kan sitta normalt på rumpan! Kan det försvinna så fort eller gjorde Bemern så stor nytta på en gång. Ingen aning, men idag ska jag fortsätta det programmet jag fått som man gör efter operation.


 

3 kommentarer

marianne

27 May 2014 10:06

Men vad?? Försvann det över natten? Inte illa :)

Sv: nä det är mitt x som gett mej det dåliga självförtroendet. Jag vet det med all säkerhet...han är/var psykopat och gjorde det mesta på ett utstuderat elakt sätt för att såra....varvat med att sätta mej på piedestdal. Han hatade när jag fick beröm av någon annan och ville genast "ta ner mej på jorden" om någon sa något positivt. Det enda bra han gjorde var att ge mej Brigade...jag fick honom för han var "så tråkig" att rida....men i verkligheten var det så att han inte klarade av honom.

Stina

27 May 2014 20:37

Bemer ? Ursäkta en okunnig, men vad är det ?

marianne

28 May 2014 09:18

Jag har skaffat en ny hovis nu, hoppas hon är mer rädd om kunderna, men det är inte dags för henne att komma än på ett tag.

Jag red med väst på Irland första gången, där var det önsemål om det, jag tycker det är obekvämt, men har det nog mest för barnens och Marias skull nu. Maria för hon tjatar jämt, hon har ju lärt sej rida med väst från början så då är det ju annorlunda, barnen för jag vet att dom är lite rädda att det ska hända något. Inte för att västen räddar liv, men minskar skadorna gör den ju.

Jag hade en blå iris förr, men den dog..ska nog skaffa en sån du har om den är så´nt ogräs :)

Kommentera

Publiceras ej