Igår somnade jag i soffan efter en lång dag!

Jag jobbade ju till 10 på fm från lördagen. Tomas och jag drack kaffe när jag kom hem. Sen gick vi ut och var ute till kvällen, till ca 18.30.

Först plockade vi ner alla staket nere på vallen. Det var nog 12 stycken 50 meters nät. Tomas ska plöja upp vallen, för nu har vi haft den i några år. Dags att så nytt.

Sen kom Julia och Jonna och red ut med mig. Julia har inte varit här på ett tag. Hon hade blivit jätteduktig! Hon fick ta Tindra som passade henne jättebra! Hon gick så himla fint! Jonna tog Beris som hon känner väl. Han töltade på så fint!

Vi red lite vilse! Jag har så fruktansvärt dåligt lokalsinne! Jag litade på Jonna, men hon var lika snurrig som jag! Då bor vi alltså i Motala minsta skog! Mitt på slätta! Tur vi inte flyttade till Tjällmo........

När vi hade ridit och släppt ut hästarna så kom Jessie till Jim igen. Men igår tyckte hon att det räckte. Han har ju parat i 3 dagar, så Tina var nöjd och hunden med! Jim är så lyhörd och fin! Vill de inte så går han inte på dem, en riktig genleman!

Vi satte på kaffe ute i stallet och tog en kopp innan vi gjorde klart i stallet med alla djur. Tomas red Disa en stund på ridbanan också.

Jag hann även med att klippa ner lite växter, vilket jag fortsatte med idag efter jobbet. Idag jobbade jag 8-14.

På fm var vi och handlade och på em var vi på musikquis som några hade ordnat. Det var jättekul. Mitt lag kom på andra plats! Dagen gick jättefort!

I fredags  fick jag en sammanställning på mina försäkringar från Folksam. Såg att jag hade en sjukförsäkring. (snacka om att ha koll....!) Så idag ringde jag och frågade om den. Då visade det sig att jag kommer att få 1700
från den, nu när jag anmälde det! Bra va!

Nu har vi käkat, sent som vanligt. Ska snart gå ut en sista sväng.

Jim får ryggmassage efter "tjejträff"!
 





 

1 kommentarer

marianne

04 Nov 2014 07:51

Man blir så härligt trött när man varit ute och pysslat, men jag hatar att vakna på soffan...

Mitt lokalsinne är i det närmaste obefintligt, Maria har skrattat åt mej många gånger när jag är helt vilsen i skogen...hehe

sv: Cykla med häst? Nä det känns inte säkert, att longera henne skulle nog göra mej ännu mer galen, det är inte min grej alls, jag tänker att det ganska påfrestande för benen, dessutom tror jag inte hon är longerad mycket för hon verkar inte fatta det...
jag tror inte hon hade träningsvärk, så hård är inte träningen, och jag tycker en lugn skogstur för att trampa bort mjölksyran behövs...
jag har ju tränat ganska mycket själv och använder mej av kunskaperna från den tiden, det är ungefär samma upplägg....en kort joggingtur eller promenad efter ett hårdare tränings/tävlings-tillfälle....vila dagen efter ger stelhet och onda muskler.

Kommentera

Publiceras ej