Inatt kom Tomas hem från Island. Han är eld och lågor över sin "gubbkurs" som han varit på. Jag hade precis somnat och imorse var vi lika trötta.... Men ikväll har han berättat om den.
 
Imorse gick jag upp tidigt och ut i duggregn och mörker. Efter frukost åkte jag och klippte mig och handlade mat.
 
Kom hem lagom till fm kaffet och Karin kom samtidigt!

Medans äggen och kaffet kokade klickertränade vi hundarna. Jim är ju alldeles underbar. Vi shejpade dem och Jim är så kreativ. Idag hittade han på ett nytt trick, buga! De andra gör oftast trick som de redan kan.
 
Det spöregnade ute så jag föreslog att vi skulle klicka några hästar! Vi tog in Freyja och Birkir och de fick belöning när de slutade att försöka  ta godis från handen själva. Det tog bara 3-4 klick! Provade att belöna på olika sidor (Belöningsplacering) då böjer de huvudet åt det hållet de senast blivit belönade på. Så roligt!

Helt plötsligt kom solen fram och det blev uppehåll. Så då red vi Disa och Birkir på ridbanan. Idag gick det mycket bra! Fick några riktigt bra stunder! 

Sen packade vi foder och allt det andra. Karin tömkörde Freyja.

När Tomas kom hem skulle jag visa att Jim lärt sig ett nytt trick. Jösses vad jag skrattade! Han spelade riktig pajas! Buga hade han glömt, men han hämtade matskålar, en handduk , försökte ta min klicker och till sist drog han i dragkedjan på min tröja. Allt med glimten i ögat och svansen viftandes! Precis som han sa: "Jag kan sååå mycket saker"!


 
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

25 Nov 2014 08:06

Är det en ridkurs han varit på?

Haha..Jim då...gullgubben <3

Med den ständiga värken känns det liksom ingen skillnad om jag slår mej lite, det enda som skrämmer mej är när jag slår huvudet....hur många hjärnskakningar klarar en skalle?

Kommentera

Publiceras ej