Igår hann jag inte skriva. Hade valpkurs på fm. Sista tillfället. Nu är det vinteruppehåll. Fast det är ju sommarväder!
 
På kvällen var jag på 70 årskalas. Min uppfödare Lena var det som firades. Vi var 71 (!) stycken som hade samlat till en dator och lite annat!

Idag började jag med stalljobb och promenad med hundarna. Alldeles ljummet ute!

Frukost, lite städning och sen kom Cissi med sin brukare och köpte hö.  De hade tid med  lite fika med.
 
Strax efter det kom Christoffer och Karin. Stoffe var snäll och lade plattorna framför växthuset. De har bara legat där i en hög i 3 år....Han har jobbat som stensättare så det gick ju som en dans!

 
 
 
 
Karin har rakat alla hästarna i helgen. Idag var det Birkirs tur, sen red hon honom också.

 
 
Igår flyttade Tomas och Jim hem fåren, så nu går de utanför här igen. Nytt staket är det. 5 trådar med ståltråd  hoppas vi ska hålla dem innanför!




När vi hade ätit, jobbat lite till och fikat så var klockan 18, så  Karin och Stoffe åkte hem. Tomas och jag tog och tränade våra hästar.
 
Idag gick det lite bättre än sist iallafall. Jag fick de gångarter jag ville, fast tempot var alldeles för högt! Men man får vara glad för det lilla! Tomas red Disa och det gick också fort. Gasen är väldigt känslig där! Man nuddar så blir det turbo. Tindra springer inte av samma anledning. Hon springer för det är jobbigt att gå lugnt och jobba rätt!

Nu har vi ätit en tallrik yogurt bara och te. Vi åt ostkaka med grädde och björnbärssylt förut så något lagat blev det inte till kvällsmat. Jag skulle kunna äta fil eller yogurt alla mål......med min hemgjorda musli! 

Marianne undrade om jag inte äter bröd till frukost. nej jag äter yogurt eller fil med banan och musli. Ibland ett ägg om jag är mer hungrig. Bröd blir högst sällan. Tror det är därför jag håller min vikt trots att jag äter all mat. Men jag äter mer grönt än pasta, ris och potatis. 
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer

marianne

06 Oct 2014 09:25

Han fick fin hjälp med plattsättningen ser jag :)

Jag äter ju inte müsli så det är väl därför jag vill ha en brödbit på morgonen :)
Sen är det kaffe och ägg förstås...förutom en frukt/grönsaksdrink :)

Vissa dagar funkar det sämre på hästryggen, det är lätt att tappa gnistan då...i alla fall för mej, jag har så svårt att ta det där lilla....det är vad jag måste träna på.

Hur man som instruktör kan se i ögonvrån är imponerande, förr red jag för en som såg genom hästen var skänkeln satt på "ifrånsidan"
Att kunna följa flera och ge vad var och en behöver är en konst..att kunna se vad som fattas hos olika ekipage, det finns så många som kör på med samma fast ryttare/häst har olika förutsättningar, te.x har jag fått instruktioner som inte alls passar mej och Ava, då blir det helt fel ju.

marianne

06 Oct 2014 09:26

Finns en dal gamla gubbar med fart i :)
Jag känner en som är 82, han har ridit och kört hela sitt liv och sitter fortfarande upp, men mer sällan nu...krutgubbe :)

Nina

06 Oct 2014 11:40

Det låter som att ni har haft en toppenhelg! Med ett extra plus i kanten för att ni fick plattorna lagda. 😃
Vilken tur att du åkte förbi vår sommarhage när du gjorde det! När jag var där ett par timmar innan, var allt som det skulle. Där ser man vad fort det kan hända något. Tack och lov var alla hästarna på rätt sida om staketet när jag kom dit. Tack för att du ringde! Nu är hästarna hemma igen i alla fall och det känns jätteskönt!

Kommentera

Publiceras ej