Igår var det jobbdag. På fm var jag och handlade med Karin i Skänninge.  Sen började jag klockan 14.

Imorse när jag slutade jobbet så åkte jag till gymmet. Det är ju säkert 1,5 år sedan jag var där. Men jag kände igen många ändå!

Det gick sådär att träna, men jag förstod ju att det skulle vara skillnad mot när jag var "vältränad"!

Jaja, det blir nog bra!

Karin och jag kom hit hem samtidigt och strax efter kom sotaren! När han var klar så drack vi kaffe.

Sen åkte jag till Lena och hjälpte till att köra 5 tackor till en gård där de ska gå med bagge.

Det regnade och regnade.....

När jag kom hem hade karin ridit 2 hästar. Tindra och Freyja. Igår red hon 2 och tömkörde 2 så hon var lite mör idag. Kan säga att min vita häst var inte så vit idag och ännu skitigare efter ridningen!

Jag lagade mat medans hon red färdigt. Stekt torsk med pastasallad. Det var gott! Fisken som vi köper på fiskbilen är sååå god!

Karin åkte hem, hon skulle jobba. Jag gick en promenad  med hundarna och sen gick jag till stallet och mockade i kaninboxen. Sen kom Tomas och då hjälptes vi åt med att klippa bort några stora tovor på Lilleman kanin. Sen gjorde vi klart hos får och hästar.

Arkivbild
 


 

1 kommentarer

marianne

22 Oct 2014 10:59

vi köper också från fiskbilen, sist hade vi så fullt i frysen av annat, så det blev "bara" torskrygg....men det är ju sååå gott...vi brukar göra ärtpuré eller broccolipuré till.

jag är ganska glad att jag har en mörkbrun häst...haha

När man har grunden från gymmet, så kommer man ganska snabbt igen.

Kommentera

Publiceras ej