Idag var vi på praktik igen, Mio och jag.  Kul som vanligt! Handlade fårmat på granngården och mat till oss på hemvägen.

Så det blev inte kaffe förrän vid 13.30! Då käkade jag 2 ägg och en macka. Köpte något nytt slags bröd för kolhydratsmedvetna (!!) det var sådär....
 
Sen gick Karin och jag ut och väntade på Lotta Träff som skulle titta på Disa och Nökkvi. Thea kom och red samtidigt. Karin cyklade en sväng med henne.
 
Här blir Nökkvi masserad
 
 

Disa får akupunktur av Lotta
 
När Lotta åkte var klockan halv 6 och då kom Tomas hem. Vi tog in tackan som haltade och fixade hennes klöv. Hon får stå inne några dagar på mjukt underlag får vi se hur det blir. Tog även in tackan som fick lamm (av misstag) för hon var så tunn. Nu kan hon stå och äta upp sig lite och vara sällskap.

Fixade klart hos de andra djuren innan vi gick in, då var klockan nästan 20 och jag hade inte ätit någon mat förutom ägg och macka till kaffet! Hungrig!!!
 
Nu har vi ätit och Allie och jag har soffmyst!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej