Började dagen med att åka till Stjärnorp och titta på kattungar. Jösses vad söta!!!  Sötare än på fotona.

Synd att jag inte tog med min kamera.

På em kom Jonna och red ut med mig. Det gick ganska bra. Galoppen är ju svår ännu, men det gick bra att galoppera i uppförsbacken! Tölten gick desto bättre. Och det är ju ganska typiskt för islandshästar. Tränar man en gångart mycket så blir andra sämre....

Sen mockade vi och grejade i hagen. Jonna kollade lite när Allie och Mio vallade. Tomas hade redan vallat med Jim. Så jag tog de andra 2 ett litet pass.

Nu har vi ätit och kollat på Så mycket bättre". 
 
Väldigt god mat: Svartkål med pinjenötter och parmesan, hamburgare på surdegsbröd och goda tomater!
 
 

3 kommentarer

Nina

19 Oct 2014 00:48

Kattungar är ju bland det sötaste som finns. Har du bestämt dig för någon av dem?

Jag är så glad över att Jocke har tre katter. En av dem är jag så himla kär i :-) Våra egna katter vill ju tyvärr inte bo inne i huset sedan vi köpte Hugo för nio år sedan. De bor i stallet i stället och det blir ju inte riktigt samma sak som att ha dem inomhus. De är tolv och tretton år gamla, pigga och krya än så länge, men när de går ur tiden vill jag ha katter som är uppfödda tillsammans med hundar så vi förhoppningsvis kan få ha dem boende här innne.

marianne

20 Oct 2014 10:24

Kunde du välja kattunge? Om inte Janne satt stopp skulle jag nog vara en sån där kattant med huset fullt..hehe

Men det är väl så typiskt...när man tränar på en sak så försämras en annan..suck!

Surdegsbrödet, bakar du det själv? Om inte vad är det för fabrikat? Jag har inte hittat ett enda surdegsbröd som duger, jag läser innehållet och blir besviken...i Sthlm köpte jag från bageriet, rysk limpa.

Sv: jag har varit på en lektion NH och läst massa böcker, men som sagt....tålamodet..:(
Maria är ovärderlig, även om hon tjatar lite väl ibland...haha

marianne

21 Oct 2014 08:47

Men jaaaa, då måste dom ändra sej, de som bokat den röda så han får komma hem till er :) du vet att det bara är 1 på 1000 röda som är honor? Apropå ingenting haha...
Vår Vincent som nu är borta var det main coon i, hans päls tovade sej aldrig och var blank som silke samt att han inte kunde jama...

åhh jag önskar jag hittade ett bageri här som kunde göra riktigt surdegsbröd...lyckost er

Kommentera

Publiceras ej