Imorse efter mitt jobb hade vi p-möte. När jag kom hem hade Karin gjort pannkakor till kaffet. Det var gott, det var ju nästan lunch med.

Sen gick vi ut i stallet. Mockade och grejade innan vi red. Idag red jag Tindra. Och det gick faktiskt ovanligt bra!

Började på ridbanan. Idag hade jag både boots och spö. Med spö går hon fram, behöver aldrig använda det, men peta på rumpan då och då. Hon är ju så lång! Och lite bekväm. Bootsen funkar jättebra och får henne att gå renare och inte slå på sig själv. Så kul när man känner lite framsteg!

Vi tog en sväng till skogen också och då såg vi lite svamp. Så efter ridningen tog vi hundarna och gick en sväng.

Plötsligt var klockan nästan 16. Karin skulle åka och jobba, men vi hann ta en kopp te.

Sen åkte Tomas och jag och hundarna till Vikingstad och köpte en ny bagge. En liten gotlandsbagge som förhoppningsvis ska få våra skinn lite snyggare! Han är inte stor, han var en trilling nämligen. Men det ska väl gå bra!
 
Han står inne i en box just nu. Tackorna som stod inne fick gå ut idag igen. 
 
Igår när jag jobbade så var vi på loppis och då hittade jag en ny träningsleksak till hundarna. Vilket fynd!! En fischer price grej för 19:-
 
 
 

1 kommentarer

marianne

17 Oct 2014 11:55

Man blir så nöjd när man gör framsteg i ridningen :)
Ava behöver med bara ett pet på rumpan för det mesta.

Kul med ny bagge, är han född i våras?

Kommentera

Publiceras ej