Idag har förkylningen vänt!
 
Vaknade till spöregn och storm! Keps och regnjacka skyddade minimalt! Men vi var ute i över en timme iallafall. Fodrade och promenerade med vovvarna.

Sen var vi inne hela fm. Tränade lite trick med hundarna. Det är ju så kul!
Jim är lättast! Filmade alla 3 och lade upp på fb. Är offentlig så alla kan titta som vill.
 
Om man intresserad och nördig, som jag kan man titta på hur olika de är, fast det är samma ras. Släkt är de ju med!

Jim är den som inte ger sig. Han testar och försöker. Mio ger upp jättelätt. Det syns så tydligt på filmerna! Allie har så liten erfarenhet ännu av sån här träning. Men man ser hur "glad" hon blir när hon kopplar. Först provar hon med något hon har lärt sig förut!

En promenad vid lunch igen. På med kläder igen och torra skor. Gick och öppnade till betet åt hästarna. De får hö morgon och kväll och sen går de på bete dagtid. Vi har mycket bete ännu. de är lite tjocka allihop, men hellre det är för magra..... Det är ju snart vinter och normalt att äta upp sig.

Arkivbild
 
 
Idag tror jag de var lite frusna för de blev helgalna och kutade ut på betet i full fart, bockade, stegrade och tokade sig! Synd att jag inte filmade.

Sen åt jag lunch och Karin kom. Det var dags för mig att åka och jobba. 

Nu ska jag sova (har sovande jour) Min brukare har redan sovit i 2 timmar. 


Imorgon ska jag till sjukgymnasten när jag slutar här. Har så ont i kroppen efter min fallolycka i förra veckan. Sen önskar jag mig uppehållsväder imorgon när vi har vardagslydnadskurs igen!
 
 

1 kommentarer

marianne

23 Sep 2014 10:55

Men inte bra med ont :( spänner du dej? Denna kyla som kommer nu är inte bra för våra slitna kroppar,
jag har med så ont nu.

Har ni hästarna i mindre hage på natten? Där ni ger hö? Våra busade som fölungar i går, jag tror dom gillar kylan..jag har aldrig sett Magnus göra dessa akrobatiska övningar förr :)

Sv: Ja, att belöna på sekunden försöker jag, det har funkat tidigare med henne. Så gjorde jag igår med, på samma gång hon tog ett steg sa jag bra, stoppade henne, gav en liten morotsbit och kliade i manen, sen gosade vi en stund innan jag bad henne ta ett steg till och samma procedur. Går hon snett, säger jag nej och börjar om...inte vet jag om det kommer att funka...men jag tränar mitt tålamod i alla fall haha. Vi tränar också att backa rakt utan transporten....både från marken och ryggen, jag inbillar mej att det har med styrkan att göra om hon vrider sej eller inte. Allt hänger ju ihop, det får jag inte glömma.
Det där med klicker måste någon visa mej ordentligt, för jag fattar inte ett dugg :( har försökt med Leo men vet inte om aj gör rätt, jag har läst hur man ska göra, men osäker om jag fattat rätt.
De morotsbiten Ava får efter ridning är egentligen inte som beröm utan mer ett tack för en trevlig stund...så det kopplar hon mest med hagen tror jag....redan på väg ut börjar hon kolla om jag har något med mej....bortskämt liten dam, men hon var ännu värre när hon kom hit, ibland drar hon i fickorna, det är gulligt på ett sätt, men INTE tillåtet.

Kommentera

Publiceras ej