Jobbigt med förkylning som inte riktigt bryter ut.  Har haft ont i halsen till och från ett bra tag. Men idag  blev det värre. Kände mig orkeslös till och från.
 
Idag var det dags för Mios och mitt första besök på förskolan. Jag ska skriva ett eget inlägg om det någon dag.
 
Det var så kul där. Vi hade en barngrupp på 5 barn som var 4-5 år. Mio var superduktig. Min handledare tog kort, så jag hoppas kunna få några sen.

När jag kom hem var Karin här och hade fixat kaffe. Vi tog några pannkakor till kaffet, som var kvar sen igår. Keso och aroniasylt till. Den sylten jag kokade med päronlikör i!

Efter kaffet skulle vi rida. Jag tog en iprén, för jag kände mig risig. Det gick inte alls bra att rida. Birkir bråkade, skulle inte gå i högervarv utan bara drog iväg åt vänster och jag hade ingen ork eller styrka. Karin fick ta honom, då blev han ännu värre. Ibland märker man att han är Freyjas son! Jag krävde ju inget, tänkte bara skritta. Men han skulle bara bestämma. 
 
 Sen gick jag in och lade mig en timme. Karin hade ridlektioner med 4 elever. Efter vilan sanerade jag vardagsrummet.
 
När hon var klar så tog vi kaffe i växthuset. Tomas kom också hem och tog en kopp. Jag plockade av 2 liter björnbär idag med. Har tappat räkningen på hur mycket det blivit! Ska det vara så här varmt lär det bli mycket mer.



 Mio min älskade!
 

Kommentera

Publiceras ej