Igår jobbade jag och på em/kvällen var hundarna och jag ute i trädgården och grejade lite. Det regnade på dagen, sen kom solen fram, så det var så skönt!
 
Tomas var ute och åt med några kunder så hundarna och jag fick hämta hem hästarna själva. Det gick kanonbra. Allie och Mio drev dem framför oss på alldeles lagom avstånd. Jim fick gå i koppel eftersom han äter penicillin nu så är det koppelpromenader som gäller.
 
När klockan blev 19 ungefär så svepte dimman in. Då gick vi in och fixade mat. Jag åt vegetariskt. Polkabetor i ugnen, stekt squash och sallad på bönor och lite annat. En stor klick cremefraiche blandad med getost. Mums!
 
 
Kollade på idol och sen skrev jag fakturor. Inte min favoritsysselsättning.
 
Det behövs verkligen städas här hemma. Jag tog iallafall toan igårkväll. Sen får man blunda lite.......Kanske tar lite mer idag.  Fick avboka sjukgymnasten. Har ont i huvudet och halsen. Även nacken. Ska försöka andas och släppa ner axlarna........Men jag blir stressad av att det är rörigt och "skitigt".

Just nu dricker jag kaffe och äter en god knäcke på surdeg som jag hittade i affären. Vägde mig idag, fast det inte är "rätt" dag och är nöjd över att jag behållt vikten! Jag känner mig ganska lagom nu! Lite mer muskler bara om man får önska! Så jag orkar rida ordentligt!

Igår morse strax efter 6 var det så härligt ljus ute en kort stund, innan regnet. For ut med kameran!

Katten Bruno sitter alltid utanför och väntar på oss. Fick visst med hans svans. Han gick med oss på hela promenaden!
 
 
 
Nu ska vi gå ut igen och njuta  i trädgården.
 

2 kommentarer

Stina

09 Sep 2014 21:12

Vi har haft dimma flera dar nu på mornar och kvällar, jag tycker det är så vackert när den liksom sveper in över landskapet =)

marianne

10 Sep 2014 10:39

Hur är det med Jim? Blir han bättre nu med medicin ?
Det var dimmigt här med i går kväll, det är så magiskt när den kommer krypande.
Men du gör alltid så mycket gott att äta...creme fraiche med getost...det måste jag prova, om jag kommer ihåg det, förstås.

Jag är som du, har svårt att sätta mej om jag ser en massa som ska göras och jag mår också dåligt när det är ostädat och rörigt runtomkring mej.
jodå han såg micron, men orkade väl inte just då...men nu är den på plats.

krya på dej, kram

Kommentera

Publiceras ej