Igår morse kände jag mig lite seg när jag fodrade.
 
När jag skulle äta frukost mådde jag illa, men åt ändå för jag trodde jag var hungrig bara!
 
Sen dök jag ner i soffan och sov i 4 timmar. Vaknade och ringde några samtal, somnade igen och sov hela eftermiddagen. Åt en tallrik yogurt och somnade igen!
 
Sov hela kvällen, sov hela natten.
 
Vaknade 7,30 imorse och åt yogurt igen! Tomas hade fodrat och åkte till jobbet. Jag somnade.......

Vaknade vid 11 och satte på kaffe. Men det var ju inte gott! 
 
Konstig influensa det här. Feber, ont i magen och mår lite halvilla. Inget förkyld som alla andra är!
 
Vid lunch tog jag mig ut och fodrade hästarna, gick en liten sväng med hundarna. Det var så skönt ute så det fick vara öppet så de kunde vara ute i trädgården. Jag brukar sällan ha det, då vi inte har staket och det kan hända att ärkefienden går förbi.
 
Givetvis kom han! Men jag var snabb, såg att Mio började spana och precis när de skulle dra så härjade jag till så de tvärnitade!
 
Jag var i köket och rensade skafferiet och lite annat småplock så jag kunde ha koll på dem.
 
När Tomas kom hem följde jag med ut en stund, men jag blev så trött så jag gick in ganska snart.
 
Så knackade det på och Hemdeli kom med sin buss. De säljer fisk och kött. Jag köpte havskatt, lax, röding, revben, burgare och grillsida. Mums!
 
Fast just nu har jag ont i magen så jag har gjort mig lite chiapudding till kvällen. 



Kokosmjölk, chiafrön occh sen ska jag toppa med blåbär och nötter.
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne

10 Apr 2015 19:43

Men då...vilken konstig influensa???
Skönt att du har Thomas som tar hand om djuren när du är däckad, jag är inte helt säker på att Janne skulle göra det...om jag inte bad honom, men han brukar alltid ha så "mycket att göra" så...

Jag gör chiapudding i perioder, det är både gott och mättande...och lätt för magen.

Men dumma blogg.se, det har krånglat en del på sista tiden nu :(

Stina

12 Apr 2015 11:31

Hoppas du mår bättre nu och kryat på dig från den konstiga influensan !

Kommentera

Publiceras ej