Imorse slutade jag jobba 8 efter dygnsjobbet. Jag skyndade mig hem och gick en sväng med hundarna. Sen en snabbkopp kaffe innan jag drog iväg och åt påsklunch med min vän Catis. Det var mycket trevligt och gott!
 
Hennes lille pojke Sixten 3 år var också med. En liten mysig kille!

Sen åkte jag hem för att Tina skulle komma. Hon som  har två valpkullar efter Jim. Den sista kullen behöll hon en valp ifrån. Den hade hon med sig. En hane som heter Vargen! Hon har lite roliga namn på sina!

Vi gick en promenad först och mina var så snälla och duktiga med honom. Pudlarna däremot kunde inte sköta sig så de fick inte följa med.
 
Sen gick vi in och fikade och satt och pratade i flera timmar.
 
När hon hade åkt så mockade jag och packade alla nät med hö. Sen gick vi en promenad igen och hundarna fick leta lite godis i skogen.

Så kom Karin och hämtade pudlarna efter sitt jobb. Marie och barnen kom och hämtade hö till sina kaniner.
Mysan stackaren har brutit ett finger och hade fått byta gipset mot en skena nu. Moa var febrig och hostig men de kom ut och fick lite luft iallafall.

Tomas kom och vi fixade hos fåren. Nu har vi ätit och slöat framför tv:n. dags att gå ut igen och ge hästarna och rasta hundarna.
 
Imorgon kommer några tjejer och ska rida. Hoppas på bra väder!
 
 

1 kommentarer

Marianne

04 Apr 2015 08:34

Wow viket fantastiskt foto, vad duktig du är att fota :)

Kul att träffa valparna,
Brukar dom ha valpträffar? Så som jag sett att många uppfödare har...

Kommentera

Publiceras ej