Igår, annandag påsk var vi på andra kursdagen hos Malin.
 
Då red vi en och en.

Karin red först, på Freyja. Det gick bra. Alla 3 hästarna hade svårt att koncentrera sig när de var själva och gnäggade efter de andra lite då och då. Pinsamt!
 
 
 
  
 
Efter henne red jag på Birkir. Han var jätteduktig! Jag är supernöjd! Denna lektion fick jag tölta nästan hela tiden. Har lite film, men har ju inte koll (än) på hur man lägger in! 




Marie, My och Moa kom och tittade på oss. De tog också bilder och filmade, så jag kanske får något därifrån.
 
 
 
 
Efter fikarasten var det Disa och Karins tur.

Disa var helt galen innan de kom in och fick börja. Småstegrade och skrek. Usch!
 
 
 
 
 
 
 
Förutom att de var lite pinsamma så gick det bra iallafall! Jag ska be Karin hjälpa mig med film!
 
Åkte hem vid 15 tiden och packade ur hästar och grejer.
 
Sen jobbade jag så kl 17,30 åkte jag dit.
 
Kom hem imorse. Karin och jag har ridit nästan alla hästar, 5 av 6! Varit ute hela dagen och njutit av fin-väder. 
 
Ikväll var det vardagslydnadskurs igen, jättekul gäng!
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne

08 Apr 2015 08:23

Klart dom ropar efter varandra om dom är vana att vara tillsammans...jag tycker inte alls att det är pinsamt, bara irriterande och lite skrämmande ibland, eftersom jag vet att Ava reser sej när/om hon blir orolig.
Ni verkar ha haft en superbra kurs :)
Ser fram emot filmer, du måste lägga på you tube först, men det kanske du vet? Kan du inte lägga in här i bloggen så skriv bara adress så kan vi titta på you tube själva :)

Sv: Jag har lagt fram det till Nina, men har inte fått något svar....det skulle vara väldigt roligt att komma till er, kanske ta en en ridtur på dina hästar?
Men kanske blir det lite lättare för mej, som läget är just nu, om ni kom hit? Vi kan bestämma när vi vet vad Nina tycker?!

Min påsk var bland de mindre trevliga, men man får göra det bästa av det och det försökte jag göra...jag ska skriva ett inlägg om det hela, har jag bestämt.

marianne

09 Apr 2015 09:46

åh vad lugn jag skulle vara om båda mina barn avstod alkohol, särskilt med de gener dom har.
Den äldsta är nykter alkoholist, det kanske du visste, den yngre har äntligen förstått riskerna, och tar det lite lugnare nuförtiden.
Han har arv från båda håll, hans farfar och farbror söp ihjäl sej....hans farbror på en parkbänk :(

Men som sagt, vad ska jag göra?

Kram

Kommentera

Publiceras ej