Väntar just nu på röstningen och dricker kaffe. Jag röstar på Jonas!
 
Igår jobbade jag hela dagen. Karin var här och hon red 5 av 6 hästar under dagen.
 
Så när jag kom hem efter 17 så ägnade jag ett par timmar åt trädgården. Älskar att plantera! Jag satte dessutom en massa lökar som jag köpte billigt! Får se om de hinner komma upp i år!
 
Idag hade jag tid på Olmed. Ortopedtektiska. Jag hade hört att man kan få bidrag till att bygga upp skor underifrån istället för att ha ilägg i skorna, vilket är svårt i vissa skor. Det stämde ju, två par skor/år kan man få uppbyggda. Så jag köpte både skor och kängor. Dyrt! Det blev över 3000 för dem. Men då är det bra märkesskor som kommer hålla för det jag vill!
 
Sen for jag iväg till stan för att köpa jeans. Hade bara väldigt utslitna gamla jeans. Så nu köpte jag 2 par, mjuka och sköna!
 
På hemvägen hämtade jag pudlarna. Det har varit lite jobbigt idag. Vilma har löpt. Det har gått bra med Jim. Han har mest slafsat på hennes kissfläckar. Men idag pep han och fjantade sig och hon fräste som en galning!
 
Smilla hjälpte till!
 
 
Så härligt när det växer upp efter vintern!
 
 
Godissök. Katten hjälper till!
 
Pudlarna blev hämtade vid 17,30. Då stod jag och gjorde mina goda chokladbollar, rullade i pistagenötter. Med kaffesmak idag!
Tomas kom strax efter, så då gick vi ut och jobbade klart.
Idag har jag inte ridit. Hundarna var själva idag mellan 10-14 så då vill jag inte lämna dem igen. Dessutom bökigt när Vilma löper. Men jag ska försöka rida både lördag och söndag.
 
Imorgon har jag valpkurs. När vi har varit ute sen, efter lets dance, ska jag skriva fakturor till den.
 
Blir sent ikväll, eller inatt!

4 kommentarer

marianne

18 Apr 2015 08:45

Men det är ju toppen att du kan få sån hjälp med skorna :) håller med, det är lika bra att betala mer och få bra kvalité....

Jag har alltid älskat att hålla på med rabatterna, men i somras orkade jag knappt med och i år funderar jag på att skaffa stora krukor istället och ta bort rabatterna....för att minimera jobbet.

Men stackars Jim...

marianne

18 Apr 2015 08:47

Just, ja....ladda ner appen storytel på androiden så kan du välja vilka böcker du vill...första månaden är gratis, men sen kostar det nå´n hundring/månad

marianne

19 Apr 2015 08:23

Vi tränar på att hon ska vara rundas och hålla volten, att hon inte ska falla in, (gena) eller flyta yt så volten blir mer oval än rund. Hon går emot min skänkel istället för att flytta undan för den...

Stina

19 Apr 2015 19:14

Men vad bra att få hjälp där med skorna, perfekt !
Bra skor är ju öht värda att lägga lite pengar på, även om man är besvärsfri så kan ju fel fotdon påverka hela kroppen !

Kommentera

Publiceras ej