Igår hade jag ju start på en valpkurs. Det var nog den mest annorlunda valpkurs jag har haft! Många olika, ovanliga raser och jättestor spridning i ålder. Den äldsta är nästan ett år! Men jag låter dem gå där de passar bäst in. 
 
Vardagslydnaden hade inte passat den, eftersom den hunden är rädd och kan nästan inget. Då blir det bra att vara bland oförargliga valpar och sen kan man liksom börja lite från början!

Efter kursen åkte vi till soptippen och tömde hästtransporten (som vi skulle ha idag!) 

Sen red jag både Birkir och Tindra och fuderade på vem som skulle med på kursen!

Jag  bestämmde mig för Tindra men sen sa Karin att det var bättre att ta Birkir eftersom han och Freyja skulle dela box! Hon hade nämligen bokat 2 boxar så vi kunde lämna hästarna kvar över natten.
 
Vi höll på ute länge igår så det blev mat först 21.30! Sen somnade vi visst i soffan.....vaknade 01.30 och började tvätta och smörja träns och sadelgjord!

Idag gick jag upp strax efter 7 och fodrade. Klockan 9 hade vi packat in allt och skulle åka.
 
 
När vi kom fram så hann vi ta en kopp kaffe och packa ur innan vi skulle rida.
 
 
Första lektionen fick jag bara rida grunder. Birkir lyssnade inte på mig först, men efter en stund så gick det superbra!
 
Vi fick rida i Malins ridhus. Det var ju toppen!
 
 
Den andra lektionen var så rolig! Birkir var jätteduktig och lyssnade bra på mig så nu fick vi lägga till lite mer!
 
Vi dansade fram! Han var så lösgjord och lyhörd! Så himla roligt!

Imorgon kommer My och Marie och tittar så jag hoppas att de kan fota och filma! Idag red ju Karin och jag ihop och det fanns ingen annan jag kunde be.

När vi kom hem var jag sugen på att rida Tindra. Men sen ängrade jag mig, hade ju allt stalljobb kvar! Jag satte fart med det och klockan blev ca 20 innan vi var klara. Tomas har byggt på fårhuset idag.
 
 
Nu ska jag duscha och hoppa i säng!
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

08 Apr 2015 08:03

Men toka...putsa träns och sadlar mitt i natten!!
Konstigt att man alltid sparar allt till sista stund...som att tömma transporten t.ex :)

Så ni hade hundarna med er?

Kommentera

Publiceras ej