Nu  är det gött att leva! Strålande sol och ändå inte så mycket insekter. (där har du svaret Marianne!) Vi bor ju dessutom på slätten, det blåser en del så insekterna blåser väl iväg.

Igårkväll var det vindstilla och då var det en del mygg, men det är ganska lugnt ännu. På nätterna är det svinkallt! 
 
Jag jobbade igår till 14, sen var Elsa här och träffade Mio. Vi fick hennes gamla avlagda barnvagn. Så nu har pudlarna varsin!
 
 
 
När Tomas kom hem så red vi ut. Karin, Tomas och jag. Det var en underbar kväll!
 
Allie, Birkir och jag.
 
 
Idag har Karin och jag ridit också. Jag red Tindra på banan. Karin hann rida både  Freyja och Disa.
 
Idag gick det inte lika bra för mig som sist, men man kan ju inte begära bara framsteg! De är ju levande, liksom! Inga maskiner!
 
Karin har också hjälpt mig med hemsidan, bytt lite bilder och lagt till nya kurser.Sen har jag hunnit tvätta hela tvättkorgen (4 maskiner) tvättat vojlockar, städat hallen och nu ikväll hade jag vardagslydnadskurs!
 
Vi hade toppenväder för första gången! Annars har det varit kallt och lite regnigt!
Idag tränade vi hundmöten, som flera har svårt för. Det var mycket givande och vi såg flera exempel på hur viktigt det är hur man beter sig som ägare och även hur viktigt det är med avståndet för en del hundar!
 
Ibland vet jag inte om jag som riktig nörd är mest nöjd efter kurserna, hi hi! Jag blir alldeles till mig när det går bra för dem, men en del människor bara förutsätter att det ska gå!
 
 
Tomas jobbade kväll, så efter kursen fodrade jag fåren och fyllde på vatten. Hundarna hjälpte till .......och katten!

 
 

1 kommentarer

marianne

24 Apr 2015 09:49

Det är ju tur att man har katter som hjälper till, hur skulle man annars klara allt...haha Norriz är också så där hjälpsam.

Pudlarna är så söta i sina vagnar <3


Vi bor lite högt så vi har mindre besvär av hungriga flygfän än de flesta andra häromkring...
lite konstigt egentligen, eftersom vi bor mellan två sjöar.

Kommentera

Publiceras ej