Har inte hunnit skriva förrän nu!

Igår hade jag valpkurs på fm. Underbart väder och gosiga, duktiga hundar!
 
 
 
 
 
 
På em red jag både Birkir och Tindra. Det kändes jättebra med både två. Efter ett ridpass  på banan red jag en sväng i skogen på båda, så hundarna fick springa  med! Mio och Allie ena gången och Jim andra gången.

Sen fick jag ett ryck och bakade morotsmuffins. Nyttiga förstås! De blev väldigt goda. Ännu godare idag!

Det blev mat sent. Sen däckade jag i soffan. 

Idag hade jag en ridning inbokad kl 11. En duktig tjej som heter Julia kom. Hon har ridit här förut flera gånger. Hon rider på ridskola en gång i veckan. Jösses vad duktig hon hade blivit. Disa gick superfint!
 
 
Sen red jag Tindra lite senare. Det är så kul när man känner små framsteg i varje ridpass!
 
Tomas hängde med på en hundpromenad, lite längre. Gick och njöt och tänkte att nu är den bästa tiden på året! Alldeles lagom varmt, inga insekter och alla fåglar som underhåller med vacker sång!
 
Sen middag som vanligt. Gjorde även efterrätt. Mycket god körsbärstriffle! Ganska nyttig med.......:-)
 
 
 

1 kommentarer

marianne

20 Apr 2015 12:25

Har ni inga insekter? Här står hästarna och slår efter flugorna som surrar runt benen på dom :(
Jag vet inte om Ava är extra känslig, men hon sparkar och har sej...
Vad roligt när man känner och ser förändringarna i ridningen.

Hoppas att vädret fortsätter som det är nu....sol och värme :)

Kommentera

Publiceras ej