Fredagkväll! hela veckan försvann alldeles för fort. Jobb, möten, hundkurs och sen allt vanligt här hemma.
 
Skulle ju berätta om min ridresa hos Rid i Jorm. Jorn ligger i Jämtland. Gäddede heter närmsta stad tror jag. Jag åkte till Uppsala på söndagkvällen och sov över hos Robert. Sen blev jag hämtad av Brita på stationen på måndagmorgon.
 
På vägen upp fick vi frukost. Håkan och Brita dukar upp och kokar kaffe.
 
 
Till vänster min nya, mysiga rumskamrat Anki. Birgit till höger.
 
Vi kom alldeles lagom till Jorm för att se solen gå ner.
 
Anki och jag.
 
Min andra rumskamrat Therese.
 
Vi somnade efter en mycket god gulaschsoppa med hembakat bröd.
 
Morgonen därpå fick vi packa för 2 dagar i fjällen och sen for vi iväg till hästarna.
 
Här är hagen de gick i. Vi blev tilldelade hästar efter önskemål. Jag önskade en stabil häst! Inte för pigg.
 
 
Här ger vi oss iväg, uppåt!
 
 
Liten paus!
 
Underbar utsikt, hela tiden!
 
En stund av stillhet. Anki och Therese.
 
Vi fick grilla röding till lunch. Underbart gott!
 
Framåt em hämtade vi upp packningen på ett ställe. Jösses vilka duktiga packhästar!
 
Tyvärr började det regna nu och höll på till och från hela kvällen. Fast Anki tog ett bad trots det!
Hon och jag delade tält ihop med Therese. Men Therese ville sova ute så det gjorde hon! Fast mitt i natten regnade det så mycket så hon fick gå in i vindskyddet.
 
Dagen därpå skulle vi rida dagstur och återvända till tältlägret på kvällen. Det här var "värsta" dagen. Det regnade och var kallt! Jag längtade efter min vinteroverall!
 
Varm soppa passade bra i kylan!
 
 
 
Vi red i snö!
 
Ankis och mitt tält.
 
När vi kom tillbaka framåt kvällen så regnade det och allt var blött!
 
Det var uppehåll en liten stund när maten lagades. Men vi fick äta den i kåtan.
 
Här försöker vi torka kläder!
 
 
Ola, vår turledare, Sara och Emelie som var hjälpledare och Louise. Vi fick världens godaste risotto!
 
Kaffe efter maten!
 
På morgonen sken solen igen! Min duktiga Sproti och jag.
 
 
Mot nya mål!
 
Upp och ner på fjäll och över bäckar!
 
Denna natt kom vi "hem" till hotellet igen. Fick underbart god mat och bastu med kall öl!
 
Fortsätter att berätta imorgon!
 
Godnatt!
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Marianne

22 Aug 2015 00:45

Väldigt vackert men ullen otur med regnet...och snön....

Kommentera

Publiceras ej