Inatt har det åskat och regnat. Det var kvavt nästan hela dagen med, men inget regn.
 
På fm åkte jag och hämtade paket från outnorth. 2 jackor till mig och sovsäck. Men sovsäcken var tung. Ska kolla istan imorgon istället. Hittar jag en bättre så  skickar jag tillbaka den tunga.
 
Hundarna och jag var i skogen och Allie var duktig och hittade lite svamp till kvällens kantarellsök-kurs. Det finns inte så mycket kvar i skogen för nu kommer det bilar varje dag, ibland flera.
 
Sen gick jag ut en sväng själv och plockade blåbär. Blev väl någon halvliter.
 
Har provat min nya kamera som jag köpte igår. Den blir nog bra! Tål vatten gör den med.
 
 
Ikväll var det kurs. Duktiga hundar som vanligt! Och fint väder!
 
Moa frågade om hon fick gå ut och gå med Beris. Javisst sa jag. Hon hämtade honom och försvann iväg.
När hon kom tillbaka så såg jag att han haltade, för hon kom springande med honom. Rejält haltade han, lille gubben. Han trälade på ändå.
 
När vi hade tid  att kolla på honom så hittade vi ett sticksår på insidan av övredelen av frambenet. Det syntes knappt, men gud vad svullet benet var. Klämde ut var och sköljde rent. Tempade. Vi får se imorgon hur det ser ut, om vi behöver ringa veterinären.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej