Tomas sista semesterdag, men jag har 2 veckor kvar!
 
Denna veckan blir det lite av varje men nästa vecka ska jag på ridresa! Åker till Uppsala på söndagkväll, om en vecka och blir sen hämtad måndagmorgon på station. Till Jämtland ska jag!
 
Den här veckan blir också kul! Imorgon kommer en gammal barndomsvän. Hon har tagit 2 valpkullar efter Jim. Vi ska fika och sen kanske valla lite om det inte är för varmt! Hon har en son efter Jim som heter Vargen!

Fredag- söndag ska jag på ridkurs hos Malin igen. Tar nog Tindra med mig denna gång.
 
I helgen har jag inte ridit för skorna hänger på trekvart! Hoppas hovslagaren kommer imorgon eller på tisdag. (Har glömt när det var....)
 
Igår var Tomas och jag i skogen hela fm och plockade lite svamp och en liter blåbär. På em var vi på Kulltorpskalaset. Ja vi var bara där på riduppvisningen, sen var det fest hela kvällen. Men vi hade hundarna hemma som väntade.

Här är lite foton därifrån:
Karin och Disa i kadriljen
 
 
 
My på Askur till höger
 
 
 
Moa
 
Ponnyn Ernst vann travloppet!
 
Moa
 
Ridlärar-Anna!
 
Idag har jag plockat en del blåbär igen. Varit nere i skogen 3 gånger. Det finns hur mycket som helst! Men jag kan inte plocka för länge, utan tar lite i taget!
Jag har också provat mina vandringskängor med olika strumpor. Min ena fot är lite mindre än den andra. Den större foten behöver jag ha ilägget i skon på. För det benet är ju ca 1.5 cm kortare. Så det blir lite pyssel.
 
Nu ska jag ta en liten sväng med hundarna. Tomas är på väg i säng, han ska ju upp kl 6!
 

1 kommentarer

marianne cargus

03 Aug 2015 00:09

Vad söta barnen är :)
Många som har blåbärsblå fingrar nu, men jag har inte varit i skogen på länge nu känns det som. Leo vill inte gå så långt, det blir mest efter vägen.

Härligt med ridresa:) Det blir säkert fint...du måste berätta ALLT sen när du kommer hem....

Jättespännande med djurkommunikatören,
Jag tror du fick rätt känsla, du är tillsammans med hundarna så mycket att du antagligen läser dom bra.


Ja, det känns som om min familj hamnat i en mardröm...men ska försöka vara positiv....

Kommentera

Publiceras ej