Igår på morgonpromenaden så såg jag att Astrid blivit kvar exakt på samma ställe som hon stannade på i skogen! Från dagen innan vid lunch! Nog trodde jag att hon skulle gå hem den lilla biten!
 
Och igår som det regnade så mycket! När hon såg oss blev hon så glad. Men det blev inte långvarit, för elake Arnold var ju med oss och jagade upp henne i ett träd. Grrrrr, jäkla katt!
 
Att de inte kan vara sams! Det är ju liksom inte trångt här!
 
Tomas åkte och köpte mer virke till foderbordet hos fåren. Han har byggt och jag har stalljobbat. Igår red vi faktiskt båda två.
 
Sen har vi ätit och fikat och sett på julkalendern. Jag har snart sett alla avsnitt 2 gånger eftersom Tomas ville se dem.
 
I helgen har vi ätit sånt vi hade hemma. Och det var inte fy skam! Igår åt vi hamburgare och ägg på en toast och lax på kvällen med räkröra. Idag åt vi stekt aborre till lunch och ikväll lammrevben. Jag tänkte just att vi skulle klara oss väldigt länge utan att handla. Fisk har vi mängder av och massor av svamp och bär.
 
Idag har jag markarbetat Tindra och Birkir. Båda skötte sig utmärkt och lyssnade på mig. 
 
Men det roligaste var ändå att  Allie har fått prata med djurtolk Kajsa. I augusti fick ju Jim göra det och efter det blev det ju annorlunda här hemma. Nu bokade jag tid för Allie för ett tag sen, då jag trodde att hon var sjuk! Men det var hon ju inte, fast jag behöll ändå tiden och tänkte att det kunde vara roligt.
 
Det var det också! Jag har inte fått mejlet med texten än och jag är så trött nu. Men jag ska berätta kanske imorgon!
 
Nu måste jag sova, ska upp tidigt!
 
Gonatt!
 
 
Allie, galenpanna!
 

1 kommentarer

Marianne

14 Dec 2015 13:40

Jag har också en katt som inte gillar nykomlingen, trots att han kom för 4 1/2 år sen.

Jag blir lite avis på dej som har en karl som fixar så mycket ute, men sen kom jag att tänka på ditt sovrum...hihi
Kul att han rider iallafall, Janne vill inte ens höra talas om hästarna.

Jag tror att de gamla bootsen är cavallo, lr är det de nya?
De gamla är de som finns på Hööks, jag kunde inte kolla i morse då hon tagit hem för tvätt och torkat.

Jag gillar att vara ute bland folk, har ju varit en riktig partypingla en gång i tiden, jag behöver komma ut och rasta mej...hihi...Janne vill helst ligga på soffan och jag blir galen av det.

Kommentera

Publiceras ej