Nu har jag varit iväg på min underbara Islandsresa.

När jag kom hem så hade det ju varit advent! Så förutom jobbat så har jag plockat fram ljusstakar och plockat runt på grejer!  Det är ju inte bara att ställa fram........det är blommor som ska flyttas runt och det ska dammas och torkas.

Men nu börjar jag komma ifatt lite.

Ska berätta lite om resan.

Det började illa! Jag hittade inte till parkeringen på Arlanda! Och när jag inte hittar blir jag blockerad!! Tillslut hittade jag en annan där det fanns en (!) plats kvar! Fick skjuts till terminalen där jag mötte Katarina och Kristin. Kristin hade jag träffat förut. Vi red tillsammans för några år sedan på Island.

Vi åt lite lunch och träffade alla de andra som skulle med oss. Brita, Annika, Lotta och Jeanette.

Flyget gick bra förutom att jag fick svinont i örat! När vi kom fram fick jag nässpray av snälla Jeanette!

Vi hyrde en bil och åkte till Skeidvellir där vi skulle bo. Det tog nästan 2 timmar med ett stopp för att shoppa lite chips och frukt och godis!

När vi kom fram fick vi middag av Katrin. Det var hon som hade både lektioner och som lagade mat!

Vår stuga som vi bodde i låg några km ifrån gården. Det var en stor fin, stuga med pool utanför. Så vi tog ett bad när vi kom dit.

Dagen efter var det lektionsridning efter en god frukost. Vi red 2 och 2 förutom en gång när vi fick rida själva.

Första dagen fick jag ha en tävlingshäst som hette Yldis. Dagen efter hade jag Eivor och sista dagen Tibra.

Välridna och pigga hästar. Yldis var en tävlingshäst! Det var jättekul och lärorikt!

När vi kom till Island så regnade det i 2 dagar och stormade en hel del. Men sen blev det kallt och snö. Väldigt vackert!

Yldis och jag

Eivor och jag

Klockan är nästan 10 på fm, men ganska mörkt ännu.

Dags att sadla på!

Ibland gick vi in och värmde oss i fiket!

På fredagkvällen var vi på en underbar restaurang som hette röda huset. De fiskade alldeles utanför huset!

Vi åt hummersoppa, kräftstjärtar och chokladfondant! Mums!

På lördagen red vi bara ett pass, sen åkte vi till Geisir och sen skulle vi ha badat i secret lagoon, men den var inte så hemlig! Det var så fullt så vi åkte tillbaka och badade i "vår" pool istället!

På söndagen var det dags att packa ihop och åka hem. Lite shopping hann vi med på vägen. Jag köpte en ny bred sadelgjord, nya stigläder till Birkirs sadel och några tröjor till mig själv.

Vi landade på Arlanda 20.30 och sen började en seg resa hem. Jag var så trött så att jag vinglade av vägen flera gånger. Usch!! Klockan var 01.30 när jag kom hem, tog en dusch och sen dök i säng!