Jag kom hem på morgonen efter jobb i 2 dygn. Satte igång med att byta gardinerna i köket. Gnodde av lite på insidan av fönstren med fönserputs bara.Det tar ju lite tid, för sen ska man flytta om blommor och sånt. Planterade även om några skott av perlagoner som stått ett tag.
 
Sen gick jag en långpromenad och lyckades slarva bort katten Astrid. Hon ska ju jämt med, men denna gång tyckte hon tydligen att det var läskigt och stannade kvar uppe vid stora vägen. Senare fick jag cykla dit och hämta henne.
 
Hade tänkt rida, men det var ju mörkt redan kl 15!! Tappade sugen och gick in istället.
 
När Tomas kom hem så packade vi foder och fixade i stallet. Hovslagaren skulle komma idag. Men Karin skrev ett sms att han kommer på onsdag istället. Typiskt!
 
På kvällen sydde jag nya kuddöverdag till kökssoffan.
 
Idag på fm torkade jag golvet i köket och lade på en ren matta så nu är det skapligt där ett tag.
 
Sen promenerade vi en sväng innan lunchen. Det kändes kallare, blev lite frusen. Men idag skulle jag rida, så jag åt lite snabbt och gick ut. Hästarna fick lite mat medans jag mockade i hagen och lyssnade färdigt på en ljudbok!
 
Borstade Tindra noga idag för en gång skull! Då ser jag att hon har tappat en sko. Tusan!! Först tänkte jag ta en boots men det är ju mjukt på ridbanan så jag skrittade ett pass och fokuserade på att hon skulle lyssna på minimala hjälper. Det gick riktigt bra!
 
Plötsligt kom regnet! Iskallt! Men då var jag klar, så efter att Tindra, Nökkvi och Freyja fått lite hinkmat så åkte jag till stan och hämtade ett paket. Hundarna som legat och kollat när jag red (!) fick hänga med. Fy vad jobbigt det är att köra i mörker när det regnar!
 
När Tomas kom så var det dags att packa foder igen!
 
Sen gick vi in och lagade mat. Tog en Lennart under tiden och tränade lite med Jimpan!
 
Nu är det lite slötittande på tv.n och en kopp kaffe. Tänkte min huvudvärk skulle släppa. Håller visst på att bli förkyld igen.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej