Igår var det jobbdag för mig. Hade egentligen tänkt ta med M och åka till Linköping för att titta när Karin, My och Moa skulle rida på julshow.
 
Men Karin gick omkull med Birkir i torsdags (i skritt) och slog huvudet så hon fick hjärnskakning. Så hon skulle inte rida. Och det var osäkert, på grund av vädret, om de andra skulle åka.
 
Jag hade huvudvärk av att mina glasögon klämde så jag valde att vi åkte till optikern istället. Jag fick se film istället från julshowen. Båda flickorna red kadrilj och My red och visade handhästridning. Duktiga tjejer!
 
Mina glasögon blev justerade och huvudvärken försvann! Det värsta var att Nökkvi smockade till mig idag så de blev snea igen...Hästskrälle!
 
Idag har jag ridit. Hinner ju aldrig!! Men nu struntade jag i att det var storm, jag skulle bara upp! Jag red på Tindra, först på banan en stund. Sen ut i skogen med hundarna, Allie och Mio. Bara tölt, men det blev så passaktigt så jag fortsatte på banan en stund till. Fick loss henne lite mer, sen tog jag en skrittur med Jimpan.
 
Tomas fixade klart fårhuset, så vi flyttade över fåren dit. Det var ju ett hysteriskt skämt! Tomas gick före med fodersäck och fick med sig alla utan 3. Vänta ropade jag och skickade Allie för att hämta de som blev kvar. Men Allie drev bort dem!! Det är ju det vi gjort sista tiden när jag fodrat! Jag fick springa och hämta havre, för jag såg ju inte i mörkret hur jag skulle skicka henne! Under tiden hade  alla de andra 17 tackorna hade stuckit för Tomas och stod inne hos hästarna......
 
Under hela tiden regnade det och vi blev blötare och blötare.....Till slut kom alla in i nya hagen iallafall. Då skulle vi bara samla ihop fårnätet som låg ihoptrasslat kvar i gamla hagen....Så inga andra djur fastnade i det. Där stod vi i spöregnet och trasslade med nätet och längtade efter en kopp kaffe!
 
Det tog vi när vi kom in. Kaffe och pepparkaka och sen tittade vi på adventskalendern som jag gillar!
 
Sen lagade vi middag. Potatisgratäng och entecoté blev det! Gott!
 
Kollat lite på tv och halvsovit i soffan som vanligt! Nu dags att gå ut och fodra!
 
 
 

1 kommentarer

marianne

07 Dec 2015 09:14

Men oj då, Inte kul att få hjärnskakning, hoppas hon mår bättre nu.

Jag kan se framför mej hur fåren springer åt fel håll och Allie som stolt gör det hon lärt sej....
och trasslet med nätet...fy sjutton, jag skulle svurit mer än en gång.
Men nya huset ser jättefint ut såg jag på FB.

Om du red ute i det vädret vi hade i går, måste du varit VÄLDIGT ridsugen..


Kommentera

Publiceras ej