Pudlarna har sovit kvar så det var 5 hundar hela dagen idag med.
 
Det är lite pyssligt med dem och snö. Det fastnar så mycket i pälsen, trots overaller.
 
Fm gick snabbt, fodringen tog nästan 2 timmar idag. Fyllde på vatten också. Allt tar mer tid på vintern.
 
Tvätt och lite städ hann jag innan nästa hundrastning och fodring. Sen kom Mios "terapikompis". Idag bjöd jag dem på lunch. Just det, vi började med ett nytt trick idag också. Blev utmanad i vår fb grupp för terapihund. Buga ska vi lära in. Ska visa någon dag!
 
När assistenten och brukaren hade åkt hem så var vi ute i det fina vädret. 
 
 
Fårhagen, den delen de inte går i! De hålls mest vid matplatsen.
 
Smilla
 
Smilla på rygg!
 
Älskar sol!
 
Rådjursspaning!
 
Stoffe hämtade pudlarna efter jobbet. Tomas och jag gick ut 2 timmar igen. Mockade, packade foder och fixade hos alla djur. Tänkte det när jag stod i vindskyddet, mockning som fredagsnöje!
 
Kom in efter 20. Då skalade vi räkor och gjorde en stor räkmacka. Innan den åt vi taisoppa med kyckling i.

Såg På spåret på play. Men vad svårt det var!
 
Snart midnatt och fodring igen!
 

1 kommentarer

Marianne

07 Feb 2015 17:47

Men åhhhh vilka underbara bilder med solen :)
Det låter så mysigt att du och Tomas fixar till djuren tillsammans...jag får aldrig hjälp av Janne..om jag inte ber och i så fall är det något extra tungt...
Men han är inte intresserad av hästarna och tycker att fåglarna är min avdelning,

Ha en fin helg...

Kommentera

Publiceras ej