Förra veckan när jag var mer nere än vanligt ( !) så skrev jag det på facebook. Fick så många snälla kommentarer och dessutom en inbjudan till lunch hos Maritha.
 
Maritha "räddade" oss för 10 år sedan när vi stod på " bar backe " med 4 hästar efter att ha blivit utkastade från stallplatsen vi hade. Det var sorgligt eftersom det var min syster... men jag fick många nya goda vänner den tiden. 
 
Maritha och Nisse och deras dotter Sanna lät oss ha hästarna hos dem i 1,5 år tills vi flyttade till egen gård. Vi hade en trevlig tid med mycket ridning och trevliga fester.
 
Idag bjöd hon mig på oxfilé med rödvinssås när jag äntligen tog mig dit! Så himla gott var det. De hyr just nu ett hus, men snart ska de också flytta till egen gård. De har islandshästar precis som vi.

När jag kom hem från Maritha så kom en tjej som ska få hjälp att omplacera sin hund. Det var en riktig goding!


 
 
Mio kaxar upp sig!
 
Allie brydde sig mer om flickan!
 
 
 
Har delat upp mockning och foderpackning hela dagen. Tar en kärra och lite påsar varje gång jag går ut. Så blir det inte så tugnt.

Blev så sugen på något  till kaffet förut så jag gjorde lite chokladbollar igen. För att spara tid så rullade jag dem i kokos. Annars är rostade nötter godare. Smaksatte dem med apelsin också, både skal och saft.
 
 
 
De blev mycket goda! 30 stycken små mumsbitar!
 

2 kommentarer

marianne

25 Feb 2015 09:37

Men den hunden hör ihop med mej...dom ögonen <3

Viken underbar vän du har i Maritha...precis en sån som alla skulle behöva :) Bor hon långt ifrån dej?
Men du...det där med att bli utkastad?! Vill du berätta?

Sv: Vi drog också ut skiten förr, men jag orkar knappt trampa ner kopplingen på vår gamla traktor, och Janne är måttligt intresserad så det blir till att mocka nuförtiden. Vi var på föreläsning om inälvsparasiter för några år sen, om det regnar eller är blött ska man tydligen inte sprida ut skiten, men om det är varmt och torrt är det bra för då dör parasiterna...våra höns sprider ut det oavsett torka eller fukt.
Det finns olika modeller på dessa dammsugare....från små man drar själv till stora maskiner typ fyrhjulingar....kul att kolla i alla fall, men det stannar antagligen vid en dröm som så mycket annat...hehe

När Maria haft Magnus ett halvår, hade hon mer saker till honom, än vad jag hade till Brigade efter 7 år...så hör finns saker för ett kompani ;)

Ava gillar att träna, men hon är så grymt känslig och även om jag inte själv känner det, så tror jag hon känner att jag spänner mej ibland :(

Stina

25 Feb 2015 12:46

Vilken underbar vän du har i Maritha - sådana är guld värda !!

Kommentera

Publiceras ej