Tur att jag hade tagit semester eftersom det var enda dagen det fanns tid på Sörgårdskliniken. Jag går gärna dit med Jim eftersom det är där vi har varit förut med honom vid samma symtom.

Det är en underbar liten familjär klinik på landet. Fast vägen dit är hemsk! 4-5 km på slingrig grusväg strax efter Mjölby.

Jim pussade på veterinären som tycker om Jim. Hon sa: Tänk om alla bc vore så här!

Blodproven får vi svar på nästa vecka.

På hemvägen tog jag en hamburgare på Max. Eftersom det är sportlov så var jag inte ensam......

När jag kom hem så var det ut och jobba igen! Jag började mocka imorse för att dela upp det lite. Skiten är ju dyblöt och tung och det kommer fram massor nu när snön försvunnit. Så nu tog jag en full kärra igen och packade 20 ikeasäckar med varierande vikt. 6 kg ensilage till hästarna i varje, 4 kg till baggarna och 8-10 kg i tackornas.
 
Kastade av mig både jacka, mössa och vantar faktiskt!

Ikväll har jag städat och lagat mat och tränat hundarna.

Ska försöka komma isäng tidigt eftersom jag ska upp kl 5 imorgon och åka till Nacka på studiebesök.



 

1 kommentarer

marianne

20 Feb 2015 08:32

Jag håller tummarna att proverna inte visar på några konstigheter utan att det finns medicin som gör Jim piggelin igen, det är så jobbigt med sjuka djur allra helst n'r man inte vet vad som är fel :(

Jag blir lite avundsjuk på din Stlms resa ;) men jag ska dit nästa helg efter begravningen...det ska bli härligt att strosa på stan och titta på folk...hrmm

Det absolut tråkigaste med hästeriet är att packa höpåsar, nu har vi ju fri tillgång ute, men då måste jag ju bära in för natten....blä
Jag brukar också dela upp hagen när jag mockar, men jag kommer aldrig till del 2...haha...börjar alltid i den delen där foderhäcken står.

Hoppas du får en fin dag i Nacka :)

Kommentera

Publiceras ej