Jädrar vad det snöar! Igår plogade ju Tomas mest hela dagen och idag försökte jag skotta det som inte gick med plogen.

När vi hade fodrat så skottade jag en del. Tänkte att det är bäst att dela upp det. Ryggen är ju inget vidare....
 
Efter frukost så blev det tvätt och det vanliga inne. Plockeliplock......

Kaffetåren på fm är alltid en höjdpunkt. Jag brukar greja lite innan så jag ska få det som belöning! Det är så mysigt att sitta i soffan med hundarna, datorn och tv:n på som sällskap. Ibland kan det vara något att se dessutom.

Sen gick jag ut och fortsatte skotta. Då kom Karin så vi gick till stallet. Fodrade och jobbade lite. Sen gick vi en promenad i skogen. Det blev ett pulsande! På vissa ställen är det säkert en halvmeter högt, så hon fick bära pudlarna!

Så gick vi in och fixade mat.
 
På em red Karin Disa. Sen red vi tillsammans på Freyja och Tindra och Mio fick följa med.
 
Klockan var 16 så det var ju inte konstigt att korten blev mörka!
 
 
 
 
Astrid tycker kaninerna är spännande.
 
 
Det tycker Disa med!
 
Vi var bra frusna efter ridturen, det snöade ju hela tiden. Så vi ställde in hästarna med täcken så gick vi in och drack te.
 
När Tomas kom hem så gick vi ut och fortsatte med det som var kvar. Jag skottade det sista med. Så nu kan man gå till både soptunnan och boden!

Nu är det jobb tisdag 8-17 och onsdag 8 till torsdagmorgon, så det hinns inte med mycket annat de här dagarna.
 
 
 

1 kommentarer

marianne

03 Feb 2015 09:16

Ni har mycket mer snö än vi, men det sägs att det ska komma här.
Jag har tänkt flera gånger på att du går in och sätter dej en stund, fikar och sen går ut och fortsätter...det tycker jag är strongt, om jag går in och sätter mej, får någon dra ut mej om det ska bli mer gjort ute. Jag tappar liksom fart då..

Hur gör ni? Plogar ni en bit i fårhagen också?

Kommentera

Publiceras ej