Igår klev jag upp kl 5 för att åka till Nacka med 2 kompisar från terapihundsutbildningen. De gick i min förra klass, som jag hoppade av för jag var dålig förra året. (Nu går jag i en ny klass)
 
Jag blev så glad när de frågade om jag vill följa med! Vi var på en skola där de har hund i skolan. Vi var i en klass för barn som behövde stöd. De gick en del ämnen med en "vanlig" klass och sen hade de vissa ämnen i den här klassen. Det var 6 elever med olika diagnoser. Hunden var i klassen hela dagarna och ingick i undervisningen på många olika sätt.
 
Barnen hjälpte till att träna hunden, som heter Saga. Hon kunde en massa tricks, men var under utbildning ännu. De hade haft flera hundar under åren, för verksamheten var inte ny,utan hade hållt på ett bra tag. Det var jätteintressant! En av pojkarna hade varit hundrädd när han började men var jätteduktig nu med hunden. Han visade oss och berättade massor! Efter några timmar fick vi följa med klassen och äta i matsalen. Fast skolan hade 1000 elever så var det väldigt lugnt och trevligt (och gott) i matsalen!
 
Sen åkte vi tjejer till Årsta och tog en fika innan Johanna skulle vidare på nya äventyr. Catharina och jag åkte hemåt.
 
 
 


Jag kom till Linköping vid 17 tiden. Så då passade jag på att ta en snabbsväng in på Ikea , Hööks och Willys.
 
Kom hem vid 19 tiden och då gick vi ut till stallet och fixade klart. Sen blev det tacos och På spåret. Men jag somnade i soffan efter halva programmet. Vi såg det på Play så klockan var ju ganska mycket!
 
Klockan 00 gick vi ut och fodrade. Då hade Birkir gått ut och var utanför hagen. Vi hittade inget nerrivet utan tog in honom och fodrade.
 
Imorse var han ute igen. Då gick vi runt och kollade och hittade nerdraget staket, kanske av rådjur, längst ner i hörnet mot vår vall (Som nu är upp-plöjd) Men de andra hästarna stod inne i hagen och bara glodde!

Idag har vi haft toppenmysigt med barnbarnen som kom redan efter frukost. Vi har varit mest ute och lite inne!

Lite foton får sammanfatta dagen:
 
Bus med Astrid!
 
 
Liten ridtur!
 
 
Traktorkörning!
 
Tomas och Robert tog hand om ett par träd.
 
Kasper hjälpte till med det mesta!
 
 
 
Barnen var väldigt trötta när de åkte till mormor efter kvällsmaten!
 
Imorgon ska Jimpan och jag hälsa på hans valpkull som ska ha träff hos Lena! Jättekul!
Känns så roligt den här helgen!
 

1 kommentarer

marianne

23 Feb 2015 08:17

spännande att vara med i skolan och se hur det fungerar :)

Åh vad jag längtar till sthlm när jag ser dina foton...jag saknar det jättemycket ibland.


Kommentera

Publiceras ej