Nyårsafton slutade jag jobba på morgonen.
 
På dagen var Karin här och Marie och My var också här och red och pysslade. På em tog Tomas och jag en ridtur med. Jim fick följa med. Kvalitéts tid för honom! Han går ju nästan alltid kopplad på promenader eftersom han har ett för stort viltintresse. Men när man rider så går det väldigt bra! Då är han koncentrerad på att följa med!
 
På kvällen lagade vi god mat och höll oss inne. Det var ganska lugnt med raketerna här i skogen, men vi hörde dem på håll.

Räkröra, avocado, jordärtskockschips. (Jättegoda!)
 
Entrecoté med hasselbackspotatis med parmesan och kantarellsås.
 
Igår var det skitväder. Det regnade till och från hela dagen. 
Lillakatten Astrid visade sig inte på hela dagen, undrar om hon gömt sig efter smällandet. Men på kvällen var hon här, sa Tomas.

Jag åkte och jobbade på em. Började klockan 17.
 
Sen kom jag hem imorse igen. Ringde veterinären eftersom Jim har varit "hängig". Fick tid 13:30, men åkte i god tid för att det blåste så mycket och det är en bit att åka.
 
Jim hade Anaplasma i somras och har troligen fått ett skov igen. Så det blev penicillin igen.

På hemvägen stannade jag på Shapman och bytte mina kängor som jag köpte förra veckan. De var felsydda! Den ena var mycket mindre i ovanlädret! Givetvis var de slut så jag fick köpa ett par dyrare. De hade i och för sig kostat 2400:- nu gav jag 1250:-. Mycket pengar, men med tanke på hur mycket man använder dem så är det ju inte så mycket per tillfälle!

 
 
Sen var jag i Mjölby på apoteket och då passade jag på att gå in på Lifebutiken och köpa nya tofflor och lite ekologiskt godis :-) 

När jag kom hem så var jag hungrig så det blev lite kaffe, ägg och keso innan utejobbet. Det har blåst jättemycket här idag. Taket blåste av gäststugan! Som tur var åt "rätt" håll och inte på växthuset!

När vi kom in så såg vi att Allie har något i ögat, eller om hon har fått en rispa. Ögat är rött och hon kniper lite ibland. Har droppat med ögondroppar och hoppas det inte är så allvarligt. Det räcker liksom nu.......


 
Nu har vi ätit en jättegod burgare med grovt surdegsbröd och hallomiost. Bönsallad till det.
 
 
 


Imorgon är det jobb igen! Börjar 10 och jobbar till söndag kl 10.
 
 
 
 

1 kommentarer

marianne

03 Jan 2015 06:22

God fortsättning!
Den räkröran såg supergod ut...mums!

Det är lite typiskt det där med kängorna..och irriterande :(

Men lilla Jim då :( ska han ha detta till och från resten av livet nu? Stackare <3

Men shit...har taket blåst av? Tur ingen stod i vägen

Sv: Det var inte planerat att bli 70-talstema, det bara blev så, kom jag på medan vi åt..
Friterad camembert är den ordinarie desserten på vårt nyår.

Kommentera

Publiceras ej