Jag har haft några härliga dagar!

Åkte tidigt i lördagsmorse till Stockholm för fortsättning på terapihundsutbildningen.

Givetvis körde jag fel i Stockholm, som vanligt. Jag har inget lokalsinne alls! Inget minne heller!

Det var toppen både lördag och söndag.
 
Tränade på bra grejer och det var lagom mycket teori varvatt med praktik. Jenny och jag sov över i lokalen. Hennes hund Selma och Mio gillar varandra jättemycket. Mio gillar förresten de flesta. Bara en labbekille som inte riktigt passar honom. Här är lite foton från helgen:
 
Jenny med Mio och Selma
 
Karin tränar trix med Mio
 
Mio träffar en "handikappad tant"
 
Soffmys med "tanten"
 
Redovisning
 
Stella


Mio vilar. Det är han expert på!
 
Helgen gick ut på att vi skulle träna med andra, dvs vi fick träna varandras hundar. De måste ju kunna det sen, som terapihundar. Alla skötte sig så himla bra!


På söndageftermiddagen  åkte jag hem till min son Robert med familj och sov över där. Å vad roligt det var att träffa de små gullungarna igen! De var sjuka, både mamma Mi och barnen. Men bara förkylning, så det var inte så farligt.
 
Vi har läst böcker, pusslat och lekt. Kasper är ju bara 2 år och 2 månader, men han pratar nästan lika bra som Hilma som är drygt 3. De resonerar och är helt otroligt verbala! Först trodde jag att Kasper mest härmade men det var inte så. Han frågar och vill veta allt! 

Här kommer lite foton på älsklingarna:

Mio lägger klossar i en burk
 

Mysa  är mysigt 
 
Barnen tog varsitt tuggben och gnagde på.......Mio undrar.
 
Victor kom också och hälsade på. Kasper gosar med Mio
 
 
Kasper är i en period då han bara vill ha klänning. När jag kom hade han en traktorklänning (efter Hilma) och benvärmare. När han skulle sova vägrade han att ta av den, så han sov i den. På morgonen var han tvungen att byta.
"Då vill jag ha min uggleklänning" sa han. Men den var inte torr så det blev en med blommor! Sen snurrade han runt som en prinsessa! 

Vi hade så mysigt. Victor var också ledig och kom och hälsade på. Robert lagade mat till oss. Mi vilade en del, hon var inte så pigg, stackarn. 
 
Vid 15,30 packade jag in allt och åkte hemåt. Då hade det börjat snöa.Vägen hem var inte kul. Det tog mig över 4 timmar. Fick stanna 4 gånger. Torkarna satte igen sig, jag drack kaffe, köpte spolarvätska och en gång var jag så trött i ögonen och kroppen! Fy vilken pärs. Och en del borde inte vara på vägarna. Hade hjärtat i halsgropen flera gånger.

Idag har vi varit hemma som vanligt med alla sysslor.  Var bara iväg och besiktade bilen.
 
På fm råkade jag glömma en hund ute.....Allie ville gå ut, då ringde telefonen. Efter en timme kom jag på det!
 
Usch vilken glömsk matte!
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne

28 Jan 2015 08:56

Usch det är hemskt att köra i snöslask och regn, särskilt i mörker.
Vad rolig och söt han är med klänningarna...haha

Jag är också tveksam till om jag ska köpa nytt kort på gymmet, just för att jag inte vet om jag får tid och har jag väldigt ont så kommer jag ju inte iväg, det känns lite som om allt som hänt i höst har satt sej i min kropp...

Nina

31 Jan 2015 01:27

De är så söta dina barnbarn! Jag tycker att båda två är lika Karin.

Här behöver man inte vara rädd för att glömma hundarna ute, Hugo och Nora säger till när de vill komma in och Moses öppnar dörren och kommer in när han tröttnat på att vara ute. Likaså öppnar han dörren och går ut när han känner för det. Nu på vintern önskar jag att han kunde stänga den efter sig också 😉

Kommentera

Publiceras ej