Knappt en människa ute mer än jag imorse. Det är ju trettondagen!

På fm gick vi en promenad, å fy tusan vad kallt det var. Lägenheten ligger ju nära Vättern och när det blåser därifrån blir det sååå kallt!
Jag önskar att det kommer lite snö och slutar att blåsa. Det vore skönt!

När Jag kom hem efter jobbet så gick vi ut och tog hand om stallet. Gödselstacken är så gott som borta nu, så himla skönt!
 
Innan vi gick in så tog vi en sväng med hundarna. Då såg vi att staketet var nerrivet i nedre delen av hagen. Troligen ett rådjur som fastnat. Det var ju tur att vi såg det. Häromkvällen var det ju också nerdraget och då var ju Disa ute och gick! De har ju en jättestor hage, men hon hittar alltid om det finns en glipa! Därför blir jag sur när svampplockare går in och särar på trådarna utan att dra tillbaka dem.
 
 
Nu har vi ätit räkmacka med avocado och ägg och sett på Kungafamiljens år och sen Jonas Gardell.
 
Imorgon är det jobb igen, dygnspass. Så nu ska jag gå ut sista rundan.
Om någon orkar följa med......
 
 
 
 
 

5 kommentarer

Nilla

07 Jan 2015 02:22

Åh vilka myspys hundar <3

marianne

07 Jan 2015 08:51

Liten trött Allie <3 så där ligger Leo också hihi

Men vet inte svampplockarna att det går hästar i hagen? Åhh vad irriterande med folk som bara klampar in :(

sv: Allie ville skriva något till mej :)
Du kanske sådde ett frö hos Tomas? Du ska se att han kommer att ta tag i ert rum i vår :)

Marianne

08 Jan 2015 18:48

Det är ju lag att hästarna ska ha ett vindskydd om dom ska vara ute mer än 16 timmar /dygn, och jag skulle nog inte sova så mycket om jag visste dom var ute....vädret växlar ju en del nu också :(

RobertPisee

30 Jun 2023 07:58

Register and take part in the drawing, click here

Davidhew

11 Oct 2023 05:49

thank you very much

Kommentera

Publiceras ej