Jag jobbade ju igår igen tills imorse.
 
Karin och jag möttes på affären så jag kunde ta hennes hundar med mig hem.

Ja jag handlar ofta! Vi har väldigt mycket mat hemma! Jag var duktig förr och gjorde matsedel och handlade mer sällan. Sen hade vi ju Icas matkasse ett tag och då gick det också bra. Nu handlar jag nästan alltid efter jobbet, när jag ändå är i stan.

Om vi inte skulle få handla på ett tag så skulle vi klara oss i veckor, utan problem. Vi har nog 10 kg fisk från fiskbilen, en massa kräftor, bär och svamp ute i en frysbox. Här inne har vi en liten frys med grönsaker mest och lite färdiga matlådor.Skafferiet är knökfullt med torrvaror, skulle nog räcka i månader.....
 
Det jag handlar ofta är yogurt och färsk frukt och grönsaker. Mjölk dricker vi inte mycket och bröd äter vi minimalt nu för tiden. Till skillnad mot när barnen bodde hemma!

Idag ägnade jag fm åt att skriva in vårens hundkurser på fb sidan. Ängdalen häst och hund heter den.

Hundarna satt samlade runt mig, alla 5! Efter kaffe och ett antal tvättmaskiner så gick vi en promenad på 1, 5 timme. Det blåste och snöade. Gott att komma in sen. Åt stuvad blomkål och falukorv. Gud så gott!

Sen tränade vi inne, hundarna och jag. De är så himla roliga! De vet att de ska vänta på sin tur. Idag hade jag leverpastej som de fick då blev de helt galna och trängde sig. Ha ha! Ordning i klassen tack!
 
 
Smilla på pilatesboll!


När Tomas kom så blev det utejobb i ett par timmar.  Sen kom Stoffe och hämtade pudlarna. Karin låg hemma och var sjuk, annars skulle de ha varit kvar tills imorgonkväll. Men nu får hon vara hemma från jobbet igen. 

Vi var ute och fodrade nyss. Det har kommit en hel del snö igen. hoppas det lägger sig på isen och skyddar djuren lite. De två oskodda hästarna har problem och hundarna kanar mycket på isen. Förut idag så krockade Allie och Mio för de kunde inte stanna. Det gjorde nog ont, för Allie skrek till.


 

2 kommentarer

marianne

20 Jan 2015 09:51

När jag hade barn hemma gjorde jag matsedel för en månad och handlade allt utom mjölk, frukt och grönt på en gång, det sparar massa tid och dessutom pengar. Nu gör jag inga matsedlar, men vet ju ungefär vad vi äter så allt finns oftast hemma ändå. Och vi har också två frysar fullproppade..haha..

Vad kul med hundarna :) tänk att det finns folk som inte förstår vilka vänner man har i djuren ;)
som säger att en hund är en hund, en häst är en häst...vad dom går miste om?!

Jag kan köra till er men då vill jag gärna låna en säng, orkar nog inte fram och tillbaka samma dag...och så kanske Leo måste få följa med...
men vi får fundera lite och jag har ju inte pratat med Nina än...

Stina

21 Jan 2015 05:49

Hoppas innerligt snön som kommer ner nu kan tänka sig att stanna, lilla oskodda Mulle har det lite tufft med det knöliga =(

Kommentera

Publiceras ej