Idag kom jag hem från jobbet efter att ha handlat (som vanligt!)
Satte på kaffe och packade in varorna. 
 
Sen kom Elsa 5 år med sin pappa. Elsa ska vara min elev till Mio. Vi ska göra mer praktik nu i vår, för att få två titlar på Mio!
 
Terapihund, då gör man praktik inom omsorgen och kompishund, läshund då är praktiken med barn. Vi ska försöka ta båda.För nu blir det examen i höst och då borde vi hinna med allt!
 

Elsa och Mio
 
 
Efter träningen ville Elsa hälsa på alla andra  djur. Det tog en stund. Sen skrev pappa på fb att Elsa hade skrivit en önskelista på alla djur hon önskade sig :-)

Karin och My dök upp vid lunch. My var ledig från skolan idag. 
 
Idag var det kallt och soligt! Helt underbart. Solen är efterlängtad!

Tjejerna tog en ridtur på Disa och Birkir och jag gick med hundarna.

 
Jim leker med Mio efter långt uppehåll. Det gör mig glad!
 
Pudeltjejerna!
 
Jim hittade en pinne att åla runt med. Han fick vara lös i skogen för en gång skull! Jag hade full koll!
 
Lite träning runt träd och annat!
 
Karin backar genom hörnet!
 
My tyckte det var svårt med balansen. Bra träning!
 
Sen gick vi in och åt lunch och värmde oss. Det var kallt om tårna! Men hellre det här vädret!

Efter lunchen red My Tindra och vi tog hundarna på promenad. Sen packade vi en massa fodersäckar. Jag klippte klor på kaninerna och städade kattlådan på logen.  Karin provade bots på Nökkvi och Beris. Såna som man rider i, vad de nu heter. Vi ska nog köpa såna till dem. De går oskodda nu och de rids ju minst så det skulle nog funka.
 
Nökkvi har ofta tappskor och borde gå oskodd en längre tid för att hovarna ska bli bättre. Beris har jättebra hovar och skulle nog klara att bara ha framskor. Men det här verkar vara ett bra alternativ.
 

Promenad
 
 
 
 
Så var dags att gå in och värma sig igen! Te och sen åt vi en sån bulle/matmuffins som jag bakade häromdagen. Med ost och skinka i.

Tomas kom hem och vi gick ut och fixade klart i stallet. Tjejerna åkte hemåt.
 
När vi kom in och började med maten så tränade jag hundarna lite till. Idag försvårade jag lite till, det vi började på igår. De är så duktiga!
 
 
 
Nu har det varit tv kväll. På spåret är lite kul att se. Sen har jag skrivit lite rapporter från Mios möten. Ett igår och ett idag.
 
Nu är det midnatt och dags att gå ut och fodra. Imorgon är det jobb igen. Börjar 10 och slutar 10 på söndag.
 
 
 

3 kommentarer

Nolla

31 Jan 2015 01:24

Underbara bilder! Man blir så glad när man läser din blogg, era djur har verkligen underbara liv!

Marianne

01 Feb 2015 21:14

Det måste vara rena drömmen för Elsa att komma till er gård :)

Stövlarna har stått i sadelkammaren när jag inte använt dom så jag tror att det har hjälpt till att torka ut gummit i sulan, men visst...jag har använt dom mycket.

Tack trots allt så har jag haft en bra helg, fick koppla bort alla måsten och bara vara...

Marianne

01 Feb 2015 21:14

Det måste vara rena drömmen för Elsa att komma till er gård :)

Stövlarna har stått i sadelkammaren när jag inte använt dom så jag tror att det har hjälpt till att torka ut gummit i sulan, men visst...jag har använt dom mycket.

Tack trots allt så har jag haft en bra helg, fick koppla bort alla måsten och bara vara...

Kommentera

Publiceras ej