Det sista innan semestern. Började 10 igår och jobbade till 14 idag.
 
Sen åkte jag direkt till min vän Cattis. Jag var ditbjuden på en träff, var inte riktigt säker på vad vi skulle göra. Men jag har inte varit hos henne sen hon flyttade, så jag tyckte det var en bra idé!
 
Vi var ett helt gäng tjejer och en kille. Det var tydligen kanalisering (tror jag det heter) och det var väldigt häftigt!
 
Vi fick budskap allihop. När det gällde mig så sa hon att hon såg mig skriva och skriva (!) och att jag inte vill vara instängd. Jag vill ha plats omkring mig, så öppet det bara går. Jag vill ha öppet inte stängt. Min själ vill ha gott om plats! Hon återkom flera gånger om mitt skrivande. Men hon sa att jag inte skulle skriva lappar på vad jag ska göra. Jag skulle också göra förändringar, om än små! Inte trampa i gamla spår. Allt var positivt, jag satt bara och log!

När jag skulle hem så bråkade bilen. Oljelampan började lysa. När jag stannade och stängde av motorn så slocknade den. Så det tog en stund att komma hem. 
 
När jag kom hem så red vi, Tomas och jag. Tindra och Disa. 
 
Tindra är så rund! Nu ska jag ha semester, så jag ska ha tid att rida mer och även cykla med henne. Dessutom ska hon inte få gå i gräshagen så mycket. Utan kanske bara någon timme  om dagen, sen kan hon få någon hötuss i stället.
 
Klockan var 22 när vi kom in. Det blev jordgubbar till kvällsmat!
 
Imorgon blir det sovmorgon, första semesterdagen!
 
 

1 kommentarer

Marianne

25 Jul 2015 14:19

Spännande med kanaliseringen, stämde det dom sa? Ja en del vet jag men det andra?

Semester...det brukar inte innebära så mycket vila för mej, men jag gör ändå nästan alltid allt i min egen takt nuförtiden. .och det blir ju också en form av vila

Kommentera

Publiceras ej