I morse slutade jag jobbet kl 8.
 
Det har regnat inatt och lite imorse. Det behövdes.
 
Tomas föreslog att vi skulle städa i boden. Det var ju bra! Jag hade redan packat ihop flera kassar och lådor med sånt jag skulle skänka till Hjärta till hjärta.
 
Sen var det en hel del som skulle kastas. Någon dag i veckan får vi åka till tippen.
 
Efter lunch åkte jag till optikern. Jag lånade hem 2 glasögonbågar. Båda lika fina. Svårt att välja.
 
Handlade hundmat och sen skulle jag ju lämna i allt jag hade lastat  in bilen. Det var stängt måndagar! Så jag får åka imorgon innan jobbet.
 
Förresten var jag på min favoritbutik också och köpte en söt svart knäppkofta, behövde en ny och 2 toppar.
 
På rea förstås. Ett par örhängen med förresten. Stora ringar.
 
När jag kom hem så fikade vi och jag fortsatte med mitt korsord. Min sommaraktivitet!
 
Sen skulle vi flytta ner 6 tackor som gått med baggen, till de andra tackorna. Jag föreslog att vi skulle driva ner dem med hundarna. Det gick åt skogen (bokstavligen!!) De sprang som idioter och fattade ingenting. Rakt in i skogen kors och tvärs.
 
Det går ju inte att de blir så stressade, så vi tog hästtransporten. Den känner de igen så de sprang rakt in. Sen var det bara att köra ner dem till de andra!
 
 
 
 
 
När vi kom tillbaka mockade vi och fixade klart i stallet.
 
Vattnade i växthuset och sen in och fixa mat. Gjorde en jättegod potatissallad till den rökta laxen som var kvar sen helgen. Sen jordgubbar efter det, med grädde.
 
Hamnade i soffan och blev kvar! Hade tänkt städa min garderob så jag kan få in mina sommarkläder. Det får bli imorgon.
 
Tomas har semester nu. Jag jobbar 2 veckor till. Det är lugnt, har ju världens bästa jobb. Längtar inte ens till att vara ledig. Tycker alltid om att gå till jobbet. Varje arbetspass!

1 kommentarer

marianne

07 Jul 2015 10:52

Att träna vallning funkar men inte när det blir allvar? Haha

Du glömde bilder på glasögonbågarna...;)

Det därmed att städa garderoberna har jag varit på väg att göra också...ett par veckor,men när jag öppnar dörren så tänker jag att det kan vänta till de nya garderoberna kommer på plats..hehe

Härligt att trivas så bra på jobbet :)
Jag trivdes på mitt jobb förr,men nu mår jag pest och gruvar mej varje dag jag ska dit:(

Ja, Leo är som husse...han tål inte heller värmen, han är ju blond med ljus hy och det har ju Leo också...hihi

Kommentera

Publiceras ej