Idag började jag kl 8 och slutade kl 17.
 
När jag kom hem hade jag en privatlektion med en hund och matte och husse. En stor stark hund som inte vet att han är stor. Jag tycker vi gjorde stora framsteg, men sen kan det vara svårt ändå när man är själv med sin hund.
 
Det är alltid svårare med stora hundar. Dels skrämmer de andra folk och sen är det svårt att rent fysiskt orka hålla dem!
 
Ida var här ockå och vallade med sin fina hund. Sen var hon lite statist åt oss som tränade jättehunden!
 
När jag kom in, fick mina hundar träna lite med manners mindern. (En belöningsmaskin) Mio var för rolig! Han hittade på nya tricks och blev helt vild! Jag hade ju tänkt att säga vad de skulle göra och sen får de gå och hämta en godbit (deras mat!) men Mio tyckte det gick sakta så han hittade på lite eget!
 
Sen har vi ätit och tittat på en ny norsk serie.
 
 
Nu ska hästarna hem från betet och hundarna kissa.
 
Sen är det godnatt!
 
 
 
 
 

2 kommentarer

marianne

23 Jun 2015 23:48

Den leonbergern som var där på kurs när jag hälsade på dej?

Vad rolig Mio är :) hittar på egen träning...hihi

Vi tittade på Midsommar istället, min favorit :)
Janne ville inte se den norska, så det var han som valde.

Magnus trampar av sej höger fram, jag minns nu att ni hade särskilda boots på två av hästarna, jag kanske ska berätta för Maria...det är ju ganska enerverande för hovis att komma hit minst en gång mellan skoningarna.

marianne

25 Jun 2015 10:39

ser att det blev fel i förra kommentaren "morden i midsommer" tittade vi på.

Det är illa nog att behöva ta avsked på ett humant sätt, jag kommer aldrig att vänja mej att behöva göra det själv :(

Inte vet jag varför jag visste..det bara ploppade upp..haha

Kommentera

Publiceras ej